خبرگزاری کار ایران

سومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی با حضور معاون رییس جمهور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۱۰۰

سومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی با حضور دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونان شهرداری و وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و دیگر مسوولان و اساتید دانشگاهها به مدت دو روز درمرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد

به گزارش ایلنا؛ دکتر محمد با قر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  در مراسم اختتامیه سومین ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی  در خصوص اهمیت موضوع آموزش منابع انسانی نیز با محوریت یادگیری سازمانی تاکید کرده و گفت: با توجه به رفع تحریم ها و گشایش ارتباط با دیگر کشورها انتقال دانش و یادگیری و توسعه منابع انسانی  بسیار پر اهمیت  است.

وی از برگزارین چنین کنفرانس های علمی در کشور حمایت کرده  و  حضور خود را در این کنفرانس به مثابه حضور دولت دانسته و حمایت های معنوی از اینگونه کنفرانس ها را بسیار پر اهمیت عنوان کرد.

دکتر سعید  سعادت، مدیرعامل مجتمع فنی تهران در سومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی  درباره یادگیری سازمانی با رویکرد مدل شایستگی سخنرانی کرده و اظهار کرد:‌سازمان های امروزی باید بتوانند با مدیریت سنتی و فرآیندهای زنگ زده حداکثر کالبد نیمه جان سازمان خودشان را حفظ کنند و اگر قرار باشد روح رشد و تعالی را سازمان های خودشان  بدمند چاره ای ندارند جز اینکه به سمت یادگیری سازمانی حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از رویکرد آموزش به رویکرد یادگیری سازمانی حرکت کنیم و این از چالش هایی است که امروز با آن مواجه هستیم گفت:  شعارآموزش ،سرمایه است و بدون توجه به شعور یادگیری سازمانی، رویکرد شایستگی کارساز نخواهد بود و سازمان ها جهت تغییر و انعطاف در مقابل عوامل یاد شده گزینه ای جز یادگیری مستمر نخواهند داشت.

مدیرعامل مجتمع فنی تهران با بیان اینکه شایستگی عبارتند از مجموعه ای از قوانین، دانش،مهارت ،انگیزش و نگرش کارکنان در جهت عملکرد بهتر شغلی به منظور ارزش آفزینی و تجربه عالی برای ذینفعان افزود:   در موفقیت انسان ها 15درصد دانش و مهارت و  85درصد شایستگی های پنهانی او  نقش دارد که معمولا در استخدام سازمان ها و ارگان ها به این موضوع توجهی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته مدل آفتاب گردان شایستگی را که بر اساس الگوی اسلامی-ایرانی تعریف و تدوین کردم را  ارائه و تشریح کردم  گفت: در این مدل حدود 100شایستگی را می‌توانیم مورد ارزیابی قرار دهیم که مدل های شایستگی انسان ها به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و می ‌توان از آن در همه امور استفاده کرد.

سعادت  با بیان اینکه  یادگیری سازمانی فرآیندی است که در آن رفتار و کردار انسان ها تغییر می‌کند گفت:‌با این نوع یادگیری، فرد به گونه ای دیگر اندیشیده و عمل می‌کند و توانایی پاسخگویی سریع تر و موثرتر را در محیط پیچیده و پایا کسب کرده و تصمیم  موثری اتخاذ می‌کند.

مدیرعامل مجتمع فنی تهران همچنین  به ارائه توضیحاتی پیرامون یادگیری جمعی و آرمان مشترک پرداخته و افزود:‌آرمان مشترک نهایت مطلوبیت یک انسان است و وظیفه رهبری سازمان را داشته  و آرمان تک تک افراد را به سازمان پیوند می‌دهد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشا ره به مدل ذهنی انسان ها  نیز تاکید کرد: مدل ذهنی انسان ها  باید به روز شود و چنانچه این مدل به روز نشود قطعا بامشکلاتی مواجه می‌شویم و باید از این مدل به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

همچنین دکتر علیرضا محجوب ، نماینده مجلس شورای اسلامی در این کنفرانس با بیان اینکه محور آموزش باید برمبنایی قرار گیرد که آموزش های مهارتی را پوشش داده و آموزش  مورد نظر ما آموزش های کاربردی و مهارت  محور است گفت:  آموزش باید سبب دستیابی و توسعه شایستگی در کار شود و محور همه برنامه های سازمان های بین المللی کار بر این موضوع  قرار گرفته است.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه منابع انسانی یکی از مهم ترین و ارزشمندترین گزینه ها در سازمان های مختلف محسوب می‌شود تصریح کرد:‌باید آموزش شایسته برای توسعه در مسیر کار شایسته تعریف شود و در این راستا باید از  تمامی آموزش هایی که مجامع بین المللی استفاده می‌کنند بهره بگیریم

همچنین دکتر محمدعلی عفتی داریانی ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در این کنفرانس با بیان اینکه برگزاری این همایش یک اقدام غیردولتی بوده و به دنبال احساس نیاز و مسوولیت پذیری برگزار شد گفت: از عزیزانی که موضوع آموزش و منابع انسانی را دنبال می‌کنند و  همه دست اندرکاران کنفرانس  تشکر می‌کنیم وبرگزاری این گونه کنفرانس ها برای ما ارزشمند است.

وی با بیان اینکه همه دوستان و علمای علم مدیریت و منابع انسانی معترف هستند که ما به دنیال یک سازمان پویا هستیم تاکید کرد: باید سازمان یادگیرنده و بالنده داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف باید به نیروی انسانی توجه لازم صورت گیرد چون هیچ ابزار و تجهیزات و یا ماشین آلاتی نمی‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود.

وی ادامه داد: همه  تجهیزات و ماشین الات ساخته انسان است و تنها انسان است که به مرور زمان می‌تواند خودش را متعالی کند و باید این نکته را مرتبا به مدیران ارشد یادآور شویم که به نیروی انسانی توجه زیادی داشته باشند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ،  موضوع مهم بعدی را توجه به اثربخشی و کاربردی بودن آموزش ها دانسته و افزود:‌متاسفانه یک معضل در نظام اداری داریم و آن این است که آموزش های ضمن خدمت ما از آن حالت مهارتی  و کاربردی بودن فاصله گرفته است و به اعتقاد

بنده آموزش های سازمان ها و واحدهای آموزشی در حوزه انسانی نباید به دنبال ارتقای دانش و دانش افزایی باشند بلکه هدفشان باید مهارت افزایی و توانمند سازی باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه در این زمینه ضعف بسیار شدیدی داریم گفت:‌فارغ التحصیلان ما توان اجرای ماموریت های سازمان ها را حتی در بخش تخصصی خود ندارند که  باید متولیان آموزش به موضوع نیروی انسانی در سازمان ها توجه خیلی زیادی داشته باشند.

همچنین علی زرافشان ، معاون وزارت آموزش و پرورش در این همایش گفت:سال گذشته از شروع برنامه تعالی مدیریتی مدرسه  در آموزش و پروش صحبت کردیم و حاصل این رویکرد  ، افزایش اثربخشی یادگیری  و کیفیت سازمان و تبدیل آن  به یک سازمان یادگیرنده است.

وی ادامه داد: ‌آموزش و پروش به عنوان بزرگترین دستگاه که تامین کننده نیروی  انسانی  است در آستانه تحول در حوزه منابع انسانی قرار دارد و با توجه به سند تحول و اینکه شایستگی ها منجر به رتبه بندی معلمان می شود ما در آستانه تعیین شایستگی حرفه ای هستیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به اعتقاد بنده در این زمینه انجمن علمی-آموزشی و توسعه منابع انسانی ایران می‌تواند یار خوبی برای وزات آموزش و پرورش باشد .

گفتنی است؛ در این کنفرانس بزرگ ملی به موضوعاتی چون چالش‌ها و فرصت‌های بهبود جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی، توسعه آموزش منابع انسانی با رویکرد یادگیری و فناوری، بازگشت سرمایه در آموزش و دغدغه‌های آموزش و توسعه منابع انسانی پرداخته شد.

این کنفرانس با مجوز رسمی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مرکز آموزش مدیریت دولتی با حضور مدیران ارشد این سازمان برگزار شد و مجتمع فنی تهران و انجمن علمی-آموزشی و توسعه منابع انسانی ایران برگزارکنندگان سومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی بودند.

در خلال این کنفرانس مراسم تجلیل از مقام استاد پرفسور پرداختچی نیز بت حضور رییس دانشگاه شهید بهشتی و معاونین آموزش و پژوهش وزارت علوم تحقیقات و نوآوری و دیگر اساتید و دانشجویان دانشگاه های کشور انجام پذیرفت و هدایایی از طرف این عزیران به ایشان اهدائ گردید.

همچنین در این کنفرانس مراسم اهداء جایزه ملی تعالی آموزش برگزار و بیش از 40 سازمان بزرگ که در حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی بصورت ویژه فعالیت نموده اند و توسط تیم ارزیابان با شاخص های خاص مدل تعالی آموزش ارزیابی گردیده بودند جوایز خود را از معاونین وزرا دریافت کردند.

 این کنفرانس با مجوز رسمی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مرکز آموزش مدیریت دولتی با حضور مدیران ارشد این سازمان برگزار شد و مجتمع فنی تهران و انجمن علمی آموزشی و توسعه منابع انسانی ایران برگزارکنندگان سومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز