خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با ایلنا:

افزایش قیمت مرغ از اواسط بهمن ماه / مرغداری‌ها برای تهیه مرغ ایام نوروز آماده‌سازی می‌شوند

کد خبر : ۱۳۲۳۸۳

در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری در استان تهران بین ۴۴۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان است و قیمت مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده نیز ۶۵۰۰ تا ۶۷۰۰ تومان می‌باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور گفت: معمولا در ایام دهه فجر تا ۲۰ فروردین قیمت‌ها افزایش می‌یابد اما دولت به اندازه کافی ذخیره دارد.

محمد یوسفی(رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است، اظهار داشت: قیمت مرغ در دی ماه در حداقل خودش قرار می‌گیرد زیرا طبق برنامه‌ریزی‌ها سالن‌ها باید برای جوجه ریزی ایام دهه فجر و نوروز آماده شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جوجه‌ریزی برای ایام نزدیک به نوروز انجام می‌شود، افزود: سالن‌ها ۴ بار در سال برای جوجه‌ریزی آماده می‌شوند و برای ایام نوروز نیز از ۱۵ دی آغاز و تا اواخر بهمن به طول می‌انجامد.

یوسفی با اشاره به اینکه در هر ماه ۸۵ تا ۹۰ میلیون جوجه ریزی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کل مرغداران متناوبا ۴ روز در هفته عمل جوجه ریزی را انجام می‌دهند و تعدادی نیز مرغ خود را عرضه می‌کنند و در کل هروز مرغ به بازار عرضه می‌شود.

وی در ادامه به وضعیت بدون نوسان قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: درحال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری در استان تهران بین ۴۴۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان است و قیمت مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده نیز ۶۵۰۰ تا ۶۷۰۰ تومان می‌باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر قیمت ذرت تحویل بندر بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان و کنجاله سویا بین ۱۷۴۰ تا ۱۸۰۰ تومان می‌باشد.

وی در پیش بینی افزایش یا کاهش قیمت مرغ در روزهای آتی گفت: معمولا در ایام دهه فجر تا ۲۰ فروردین قیمت‌ها افزایش می‌یابد اما دولت به اندازه کافی ذخیره دارد لذا تنشی در بازار بوجود نمی‌آید ضمن اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که افزایش قیمت‌ها برای مردم نگرانی بوجود نیاورد و همچنین مرغداران در حاشیه زیان قرار نگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز