کد خبر: 235429 A

عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو:

هیچ کدام از واحدهای کوچک تولیدکننده به فکر داخلی سازی این قطعات نیستند و تنوع بی‌مورد این گونه محصولات موجب مشکلات زیادی شده است.

عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو گفت: ادغام خودروسازان کوچک به آن‌ها نظم می‌دهد.

ابراهیم احمدی، عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در کشور ژاپن سازندگان خودرو به ترتیب شامل تویوتا، نیسان، هیوندای، می‌تسوبیشی، سوزوکی و سوبارو هستند که به شکلی هماهنگ فعالیت می‌کنند و دولت ژاپن نیز به آن‌ها برنامه می‌دهد.

وی افزود: در ژاپن اکثر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودرو مالیات کمتری به دولت می‌دهند و به سمت ساخت خودروهای کم‌مصرف حرکت می‌‌کنند و محصولات شرکت بزرگی مانند تویوتا نیز اکثرا صادر می‌شود.

احمدی تصریح کرد: این در حالی است که در داخل کشورهیچ کدام از تولیدکنندگان کوچک خودرو قطعات خود را داخل کشور تولید نمی‌کنند بلکه اکثرا واردکننده و مونتاژکارند و به غیر از دو شرکت بزرگ خودروساز(سایپا و ایران خودرو) بقیه واردکننده هستند و ادغام واحدهای کوچک تولیدکننده خودرو به این واحد‌ها نظم می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ادغام آن‌ها بسیار درست است چرا که می‌توانند با مشوق‌هایی که ارائه می‌دهند راه درستی را پیش روی این واحد‌ها قراردهند این در حالی است که در حال حاضر این واحدهای کوچک تولید کننده خودروهر کدام با برندهای خود به صورت جداگانه قطعات را از چین وارد می‌کنند وسالیانه حدود ۲۰۰ هزار قطعه خودرو وارد کشور می‌شود.

احمدی گفت: هیچ کدام از واحدهای کوچک تولیدکننده به فکر داخلی سازی این قطعات نیستند و تنوع بی‌مورد این گونه محصولات موجب مشکلات زیادی شده است.

به گزارش ایلنا، محمد رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جدید‌ترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو از مسوولان شرکت‌های کوچک خودروسازی خواسته با یکدیگر ادغام شده و خودرویی را با تیراژ اقتصادی بالای صد هزار دستگاه تولید کنند بر این اساس، هزینه‌های تمام شده تولید این محصولات به شدت کاهش یافته و امکان داخلی سازی بخش اعظم قطعات این خودرو‌ها نیز وجود خواهد داشت.

خودرو
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر