کد خبر: 162606 A

معاون شهردار تهران:

سهم ۱ / ۵۶ درصدی از جا‌به‌جایی با حمل و نقل عمومی در سال ۹۲ را به ۴ / ۶۰ درصد در سال ۹۳ می‌رسانیم / فعالیت‌های حمل و نقلی به مردم سپرده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یک بال پرواز برنامه‌های ترافیکی - پلیس راهور و یک بال دیگر آن، مدیریت شهری است و همکاری و هماهنگی کاربردی و می‌دانی و تشریک مساعی این دو بخش ضامن موفقیت در این برنامه‌هاست.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: برای سال ۹۳ در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۱۱ راهبرد داریم که البته آن را در برنامه ۵ ساله ترافیک تهران که امسال سال اول اجرای آن است، مد نظر قرار داده‌ایم.

وی با اعلام اینکه راهبرد ابتدایی توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی به عنوان روشی مطمئن برای آمد و شدهای شهری است، تأکید کرد: تکمیل شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی در قالب یک مدل هماهنگ، مکمل و در دسترس است و مدیریت هوشمند ترافیک و استفاده از ابزارهای مکانیزه به جای روش‌های ابتدایی و سنتی در اداره ترافیک، برنامه‌های بعدی است.

ارتقای فرهنگ ترافیک محور کلیدی برنامه‌های حمل و نقلی است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود ساختار حمل و نقل از ساختارهای درون سازمانی تا ساختارهای برون سازمانی متناسب با مأموریت‌ها دیگر راهبرد پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: سازگاری حمل و نقل با محیط زیست با توجه به اینکه محیط زیست شهر تهران به شدت آسیب دیده و به مثابه یک بیمار جدی نیاز درمان اساسی است، برنامه بعدی است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه انسان محور نمودن نظام حمل و نقل و اینکه شهر را به جای آنکه برای حرکت خودرو‌ها طراحی کنیم، برای زندگی انسان‌ها مناسب‌سازی کنیم محور بعدی است، تصریح کرد: بدون تردید بین اینکه شهر جولانگاه خودرو‌ها باشد یا محل زندگی مردم و آرامش شهروندان، گزینه دوم را انتخاب می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت تقاضای سفر به جای نگاه عرضه محور و افزایش ایمنی معابر شهری و تأمین ایمنی شهروندان و بهره‌وری مناسب از شبکه معابر دیگر راهبردهای پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک به عنوان محوری کلیدی در جهت تغییر رفتارهای ترافیکی برنامه بعدی است و مادام که این رفتار‌ها حاکم باشد، راه به جایی نخواهیم بود.

فعالیت‌های حمل و نقلی به مردم سپرده می‌شود

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ساماندهی حمل و نقل بار در تهران با استناد به ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت از دیگر راهبردهای مورد نظر است، اظهار کرد: نهایتاً مشارکت مردم در فعالیت‌های حمل و نقلی و سپردن کار‌ها به مردم ضمن حفظ نقش حمایتی مدیریت شهری آخرین راهبرد از راهبردهای حمل و نقلی ۱۱ گانه است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه سهم ۱ / ۵۶ درصدی از جا‌به‌جایی با حمل و نقل عمومی در سال ۹۲ را به ۴ / ۶۰ درصد در سال ۹۳ می‌رسانیم، تصریح کرد: به این منظور تا پایان سال جاری سهم مترو را از ۸ / ۱۳ درصد به ۴ / ۱۶ درصد و سهم اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی را از ۲۰ درصد به ۲ / ۲۲ درصد می‌رسانیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در تاکسیرانی باید به تدریج برنامه‌های انقباضی را آغاز کنیم چرا که ۷۸ هزار دستگاه تاکسی، ۸۰ هزار دستگاه آژانس و ۴۰ هزار مسافربر شخصی یعنی حدود ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه مسافربر سبک در یک شهر معنا ندارد، خاطرنشان کرد: نسبت به توسعه خطوط موجود و اجرای خطوط جدید و توسعه شبکه مترو با تلاش زایدالوصف اقدام می‌کنیم.

پایتخت پلیس راهور ترافیک حمل و نقل حمل و نقل عمومی حمل و نقل و ترافیک شهرداری درمان شهر تهران شهردار تهران مترو
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر