کد خبر: 205630 A

سیروس حسن‌پور:

دهه ۶۰ و ۷۰ اوضاع و احوال جامعه مانند امروز نبود زیرا خانواده دهه ۶۰ فراغ بال بیشتری داشت و شکوفا و طراوت بیشتری داشت.

سیروس حسن‌پور با بیان اینکه پروانه‌های زرین در سرنوشت بازیگران کودک بسیار تاثیرگذار است گفت: بازیگران کودک با سن کمشان با حضور در آثار سینمایی زحمت زیادی می‌کشند و علاوه بر اینکه برایشان یک خاطره است تجربه ثابت کرده که موجب ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود.
به گزارش ایلنا وی در ادامه افزود: قطعا کودکی که توان حضور در یک نقش را دارد نشان می‌دهد که پتانسیل لازم را دارد بنابراین تشویق‌هایی از این جنس می‌تواند آن‌ها را به سمت هنر و سینما هدایت کند ضمن اینکه علاوه بر تجربه آکادمیک می‌توانند تجربه اندوزی هم کنند.
کارگردان «قطار کودکی» همچنین یادآور شد: البته این پروانه‌های زرین علاوه بر آکادمیک از نظر اجتماعی هم در آن‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
حسن‌پور همچنین خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها همواره کودکانی را داشتیم که در فیلم‌های ما حضور داشتند - جایزه گرفته یا نگرفته اند - اما به یکباره‌‌ رها شده‌اند، درحالیکه نباید بدین شکل باشد.
وی ادامه داد: عوامل زیادی هستند که می‌توانند کمک کنند تا بازیگرکودک سیر مشخصی را طی کند و به یکباره‌‌ رها نشود. بنده معتقدم همانطور که پدر و مادر در سرنوشت یک کودک تاثیرگذار هستند نقش آموزش و پرورش هم مهم است. اگر در آموزش و پرورش ساختاری وجود داشته باشد که کودک‌‌ رها شده را کلاس‌های آموزشی هدایت کند بسیار خوب است.
کارگردان «دهقان فداکار» گفت: با شکل رقابتی بازیگران کودک معتقد نیستم بنده معتقدم کودکانی که ایفاگر نقش هستند را باید به شکل گروهی تشویق کنیم.
حسن‌پور درباره تولیدات کودک در دهه ۶۰ نسبت به امروز نیز گفت: ما از آن دوران فاصله گرفته‌ایم و همه ما سوال می‌کنیم که چرا این فاصله ایجاد شده است. دهه ۶۰ و ۷۰ اوضاع و احوال جامعه مانند امروز نبود زیرا خانواده دهه ۶۰ فراغ بال بیشتری داشت و شکوفا و طراوت بیشتری داشت.
وی ادامه داد: رفته رفته هرچه جلو‌تر آمدیم جامعه به سمت سیاسی شدن رفت و تبلور و اوج آنرا امروز می‌بینیم ضمن اینگه نگاه مدیران امروز مانند نگاه مدیران سابق نیست و اهمیت لازم به سینمای کودک داده نشده است تا آنجا که سینمای کودک ما منزوی شده است و نتیجه این است که تنها نزدیک به جشنواره کودک چند فیلم با عجله و بی‌کیفیت ساخته می‌شود.
کارگردان «مروارید» گفت: فیلم‌های کودک باید برای ما از اهمیت زیادی برخوردار باشد و در این نوع ژانر بیشتر به دنبال کیفیت برویم. خوشبختانه امروز رویکرد جشنواره فیلم کودک رویکرد خوبی است و کارهایی را برای کودکان آماده کرده است.
حسن‌پور خاطرنشان کرد: در ژانر کودک باید سلایق را حذف کرد و بیشتر به دنبال کارهای بلند مدت و با کیفیت باشیم. با داستان‌های قوی و خوب می‌توانیم فروش خوبی برای فیلم‌های کودکمان داشته باشیم ضمن اینکه اقتصاد سینمای کودکمان هم به چرخش درآید.
وی درباره درباره برگزاری جشنواره کودک نیز گفت: مهم‌ترین بحثدر میزان موفقیت برگزاری جشنواره، کیفیت فیلم‌هایی است که در جشنواره حضور دارند و ماحصل عملکرد یک ساله سینمای کودک است.

خانواده در دهه ۶۰ شاداب‌تر از امروز بود
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر