خبرگزاری کار ایران

23 مادر نمونه سیستان و بلوچستانی تقدیر شدند

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۳۸۳

23 مادر نمونه در نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادر در استان سیستان و بلوچستان تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر با حضور موسس بنیاد فرهنگی بین المللی مادر ،جمعی از مسئولان استان  و مادران نمونه در سالن سینما هلال زاهدان برگزار شد.

موسس بنیاد مادر در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نفتکش ، اظهار داشت: مادران حلقه اتصال کانون گرم خانواده هستند و نقش بسیار مهمی در تربیت فرزاندان و تحکیم بنیان خانواده ایفا می کنند.

غلامرضا محمدی خاطر نشان کرد: امروز از 23 مادر نمونه سیستان و بلوچستانی به نمایندگی از تمامی مادران استان تقدیر شده است.

محمدی اذعان داشت: بنیاد مادر یک بنیاد فرهنگی بین المللی است که متشکل از سازمان های مردم نهاد بوده و وابسته به هیچ ارگان، نهاد، حزب و یا گروهی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در آن ممنوع است.

وی افزود: هیچگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد مادر وجود ندارد.

موسس بنیاد مادر درخصوص اهداف این بنیاد عنوان کرد: آشنا کردن بیشتر جامعه بویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر، تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ای ایده آل، پررنگ تر کردن مسئولیت های جامعه بویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت های خطیر مادری به خانم های جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران از جمله اهداف بنیاد مادر است.

وی با اشاره به ایجاد مراکز مشاوره برای مادران بمنظور برطرف کردن تنگناهای فرهنگی،اجتماعی،حقوقی،درمانی و ..آنان به عنوان یکی دیگر از اهداف بنیاد مادر، افزود: فراهم کردن زمینه آموزش از مهد کودک تا سطوح دانشگاهی و انتخاب مادران نمونه و برگزاری آئین نکوداشت در یازهم مهر هر دوسال یکبار به منظور بزرگداشت، تجلیل و قدردانی از آن ها از دیگر اهداف این بنیاد است.

وی افزود:بنیاد مادر نگاه جهانی دارد و این نگاه از فرمایش رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه بهشت زیر پای مادران است نشات گرفته است.

محمدی عنوان کرد:بنیاد مادر با 5 دانشگاه معتبر کشور تفاهمنامه برگزار کرده و به هر 5 دانشگاه بورسیه داده شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری در این آیین گفت: رشد و بالندگی ملت به کیفیت تربیت نیروی انسانی آن بستگی دارد.

مریم پویا عنوان کرد: مادران نیرومندترین پایگاه اجتماعی هستند.

وی افزود: برای انسجام بخشی و جلب نخبگان  نیازمند توجه بیش از پیش صاحبنظران هستیم.

موسس انجمن فرهنگی بانوان سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: این همایش به ابتکار و همت بنیاد مادر و انجمن فرهنگی بانوان برگزار شده است.

آذر کشمیری هدف از خلقت مادران را روشن ماندن چراغ امید در دل خانواده دانست و گفت: پشیمانی ما در زمان نبود مادرانمان بی فایده است و باید از تمامی فرصت ها برای تقدیر از جایگاه والای مادر استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز