خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

سربلندی ملت ایران یکبار دیگر در جهان زبانزد خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۵۳۲

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که آمریکایی‌ها به خود وعده داده اند که ضربه کاری به ملت ایران وارد کنند، گفت: ملت ایران با تمسک به مکتب امام حسین (ع) حتماً از این پیچ و آزمون مهم سربلند بیرون خواهد آمد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح ورزشگاه هفت هزار نفری شهدای اسلامشهر با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایش اظهار داشت: مردم ایران و به ویژه نسل جوان نیازمند خدمات مختلف از جمله در حوزه ورزش هستند و دولت نیز وظیفه دارد که این خدمات را به آنها ارائه دهد و امیدوارم شاهد هر چه بیشتر شدن این گونه خدمات در سراسر کشور باشیم.

جهانگیری اظهار داشت: یکی از افتخارات و امتیازات ایرانی ها این است که پیرو و عاشق مکتب امام حسین (ع) هستند، و در همه دوران های سخت با اتکا به راه و روش حضرت اباعبدالله (ع) مشکلات را پشت سر گذاشته اند. ملت ایران در حوادث انقلاب و سال های دفاع مقدس با تمسک به این شیوه و روش امام حسین موفق شدند مشکلات را پشت سر بگذارند و از این پس نیز با همین روال بر دشواری ها فائق خواهند آمد.

جهانگیری افزود: در سختی ها و گرفتاری هایی که کشور امروز با آن روبروست آمریکا تلاش دارد از همه روش های خود برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده کند. آمریکایی ها زمانی که می توانستند جنگ تحمیلی علیه ایران به راه انداختند و در زمانی دیگر گروه های تروریستی علیه مردم فعال کردند و در مقطعی دیگر تحریم های ظالمانه را برای فشار به ملت ایران اعمال کردند و امروز نیز با نهایت بی اعتنایی به مقررات بین المللی و توافقنامه ای که خود امضا کردند، از برجام خارج شده و مجدداً تحریم های یکجانبه ای را علیه ملت ایران وضع کردند.

جهانگیری تصریح کرد: ‌تلاش دولت و ملت ایران باید این باشد که یک بار دیگر در برابر توطئه های دشمنان پیروز شوند و باید بدانیم که در آینده نه چندان دور این سختی ها تمام می شوند و سربلندی ملت ایران یکبار دیگر در جهان زبانزد خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به جمعیت جوان کشور و نیازهای متعدد جوانان به خصوص در زمینه ورزش تصریح کرد: خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان بسیار با انگیزه و باعلاقه برنامه ها و اهداف بزرگی را برای ورزش کشور ترسیم کرده و همت و تلاش فراوانی برای اجرا کردن این اهداف دارند.

جهانگیری با اشاره به اهتمام جدی وزارت ورزش و جوانان در ایجاد فضاهای ورزشی خاطرنشان کرد: معمولاً در سفرهای استانی که حضور پیدا می کنم، پروژه هایی نیز در زمینه ورزش برای افتتاح آماده شده و بر اساس گزارش وزیر ورزش و جوانان تا دهه فجر تعداد قابل توجهی طرح و پروژه ورزشی در کشور به بهره برداری خواهد رسید که البته اینها حداقل امکاناتی است که نسل جوان از دولت انتظار دارد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به مسایل و مشکلات شهرستان های استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با خیرین مدرسه ساز داشتم گزارشی ارائه شد و در این گزارش اعلام شد که شهرستان های استان تهران از نظر فضای آموزشی در ضعیف ترین وضعیت نسبت به سایر استان ها حتی استان های کمتر توسعه یافته قرار دارند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: همین وضعیت در خصوص امکانات درمانی و بهداشتی نیز صادق است و شهرستان های استان تهران از نظر امکانات درمانی در پایین ترین سطح قرار دارند و اگر چه فاصله اندک آنها تا پایتخت این امکان را برای ساکنان این شهرها فراهم کرده که بتوانند برای رفع نیازهای درمانی خود به تهران مراجعه کنند اما مردم نیاز دارند که از امکانات درمانی و بهداشتی در شهرستان خودشان برخوردار باشند.

جهانگیری همچنین به موضوع حمل و نقل میان تهران و شهرستان های اطراف اشاره و تصریح کرد: روزانه صدها هزار نفر از طریق اتوبوس و خودرو میان تهران و شهرستان های اطراف تردد دارند که البته بهترین روش حمل و نقل استفاده از مترو و قطار شهری است که راه اندازی مترو برای شهرستان اسلامشهر از برنامه های دولت است و دولت آن را در دستور کار خود دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که جمعیت فراوان ساکن شهرستان های استان تهران نیازمند خدمات مختلف هستند گفت: به زودی جلسه ای با استاندار تهران و وزرای ذیربط برگزار و در خصوص مسایل شهرستان های اطراف تهران و به خصوص موضوع حمل و نقل و قطار شهری تصمیمات لازم را اتخاذ خواهم کرد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه از کاروان ورزشی کشور در رقابت های آسیایی جاکارتا قدردانی کرد و افزود: ورزشکاران و ملی پوشان کشور انصافاً آبروداری کردند و همت بزرگی به خرج دادند و مردانه در صحنه حاضر شدند و زنان ورزشکار نیز با حجاب اسلامی ضمن کسب رتبه های ممتاز، پیام مهمی را به دنیا منتقل کردند و نشان دادند که می توان با رعایت حدود اسلامی در میادین بین المللی حضور یافت و به عنوان قهرمان درخشید.

در این مراسم وزیر ورزش و جوانان نیز گزارشی از طرح ها و پروژه های ورزشی در دست اقدام ارائه کرد و گفت: تلاش این وزارتخانه این است که تا دهه فجر بیش از 40 پروژه ورزشی را در کشور مورد بهره برداری قرار دهد.

استاندار تهران هم در این مراسم درسخنانی گزارشی از وضعیت شهرستان اسلامشهر و مسایل و مشکلات این شهرستان ارائه کرد و به بیان پیشنهاداتی برای حل مسایل اسلامشهر پرداخت.

پیش از این مراسم، ورزشگاه هفت هزار نفری شهدای اسلامشهر با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و جهانگیری به همراه وزیر ورزش و جوانان و استاندار تهران از بخش های مختلف این ورزشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز