خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

کمک به محور مقاومت باید هوشمندانه باشد/از انجام سفرهای غیرمسئولانه خودداری شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۹۶۷

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با انتقاد نسبت به سفر خارجی چندی پیش تولیت آستان قدس رضوی گفت که باوجود هزینه مالی اندک این سفر، هزینه سیاسی آن برای منافع ملی سنگین است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به سفر خارجی چندی پیش تولیت آستان قدس رضوی به لبنان اعلام کرد: قطعاً مقام‌های مسئول در حوزه سیاست خارجی مجاز به انجام چنین سفرهایی هستند و انتظار نداریم دیگر مقام‌ها نیز دست به چنین سفرهایی بزنند.

نماینده مردم ایلام افزود: آن‌چه مسلم است، این سفرها نه‌تنها دستاوردی برای کشور به همراه نخواهد داشت، بلکه صرفاً منجر به ایجاد هزینه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی از جانب دستگاه دیپلماسی، وزارت خارجه یا اطلاعات نسبت به انجام چنین سفرهایی انجام می‌شود، گفت: بعید می‌دانم وزارت خارجه یا اطلاعات توان این را داشته باشند که در این ارتباط ورود کرده و مانع از انجام این سفرها شوند. چرا که سفر اخیر تولیت آستان و سفرهایی از این دست عمدتاً به بهانه حمایت از محور مقاومت انجام می‌شود.

 این نماینده مجلس دهم در عین حال تصریح کرد: معتقدم اتفاقاً این دست سفرها باتوجه به آن‌که صرفاً منجر به تحریک طرف مقابل می‌شود، عملاً دستاوردی برای محور مقاومت نیز درپی نخواهد داشت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمک به محور مقاومت باید هوشمندانه باشد. نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که منجر به ایجاد هزینه برای خودمان و محور مقاومت شده و رفتارمان دستاوردی نیز به همراه نداشته باشد.

میرزایی در پایان با تاکید بر لزوم سنجش هزینه و فایده این دست رفتار سیاسی، گفت: هزینه مالی چنین سفرهایی چندان زیاد نیست اما هزینه سیاسی سنگینی به همراه داشته و شاید منافع ملی را دچار چالش اساسی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز