خبرگزاری کار ایران

ظریف در مراسم ۱۳۴ سالگی اتاق بازرگانی تهران:

باید انتقادات مردم را با گوش جان بشنویم/ مردم همیشه از ما جلوتر هستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۸۰۱

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: باید انتقادات مردم را با گوش جان بشنویم. همین مردمی که حق خود را از خشونت و بر هم زدن کشور جدا کردند. این مردم هیچ گاه در کنار خشونت نخواهند ایستاد این مردم از ما جلوتر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایش امین الضرب که در ۱۳۴ سالگی اتاق بازرگانی تهران در تالار وحدت برگزار شد تندیس ویژه این همایش به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اهدا شد. این جایزه و تندیس در حالی  به ایشان اهدا شد که وی از انتخاب خود اطلاع نداشت و کاملا به صورت غافلگیرانه هنگامی که جوایز سایر برندگان را اهدا می‌کرد توسط مجری برنامه نام ایشان خوانده شد.

اتاق بازرگانی تهران به پاس قدردانی از زحمات ظریف در به ثمر رسیدن برجام و تعامل با سایر کشورها که سبب باز شدن اقتصاد بین المللی و حضور دوباره ایران در بازارهای دنیا شد تصمیم به اهدای این جایزه گرفت.

ظریف پس از دریافت این تندیس گفت: ما هر چه در این کشور داریم از جمله امنیت، رفاه و توسعه و آرامش از مردم است. همانطور که امام راحل فرمودند مردم ولی‌نعمتان ما هستند و به خاطر همین مردم است که در دنیا سربلند هستیم و تنها کشوری که در منطقه آرام است به سبب حضور همین مردم است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: به همین دلیل هم هست که باید انتقادات مردم را با گوش جان بشنویم. همین مردمی که حق خود را از خشونت و بر هم زدن کشور جدا کردند. این مردم هیچ گاه در کنار خشونت نخواهند ایستاد این مردم از ما جلوتر هستند.

وی با اشاره به نقش بازرگانان در تاریخ کشور گفت: بازرگان‌ها و تجار همواره در روابط با دیگر کشورها پیشگام هستند. سابقه رابطه سیاسی ما بخش کوچکی از سوابق روابط تجاری کشور است. بازرگانان در انتقال دیدگاه و فرهنگ همواره پیشرو بودند و حتی در برخی از مناطق آفریقا پیشگام انتقال دین و آیین ما بودند. ما باید قدر این مردم و زحمات آنها را بدانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز