خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

پیش‌نویس لایحه منع خرید و فروش لوازم شنود را تهیه و ارائه کردیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۱۶۵

وزیر کشور تاکید کرد: پیش‌نویس لایحه منع خرید و فروش لوازم شنود را تهیه و ارائه کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی رد نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی عنوان کرد: بی شک مدیون تفکرات رئیس جمهور هستیم که چنین آرامشی برای پاسخگویی مطالبات مردم فراهم کردند. وزارت کشور در حوزهای مختلف مسئولیت زیادی را دارد رئیس‌جمهور از روز اول دولت یازدهم به من یادآوری کردند که مر قانون باید رعایت شود.

وی افزود: ما تلاش کردیم هم در حوزه داخلی وزارت کشور و هم ارتباط با مردم در این زمینه کار کنیم در وزارت کشور ۲۱۷ نفر از زنان جزء نیروهای ما هستند و ۲۱۶۷ نفر دهیار از بانوان داریم. در حوزه حق شهروندی تلاش کردیم که سالانه آمار سرقت ۵ درصدی در سال کم شود. در دولت قبل سالانه ۵ درصد افزایش داشت آمار سرقت داشتیم اما بقیه جرایم هم آمارشان کم شد که در نهایت بستر امن اجتماع فراهم می‌شو.

وزیر کشور تاکید کرد: چهار انتخابات در دو برهه انجام دادیم که بالاترین مشارکت را داشتند که اولین بار ۱۴۰ شهر دارای انتخابات الکترونیک بودند. پ امنیت انتخابات بالا بود و یک مورد تلفات در مساله امنیتی نداشتیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در تمام سطوح وزارت کشور ستاد تکریم ارباب رجوع داریم و پاسخگو هستیم و به ۹۵ درصد مراجعین پاسخگو بودیم، گفت: پیش‌نویس لایحه منع خرید و فروش لوازم شنود را تهیه و ارائه کردیم. و بعد از ۸ سال از بسته بودن خانه احزاب آنجا باز شد که بسیار فعال است و در ۱۰ استان شعبه دارد و در ۳۴۰ شهر دفاتر فرعی دارند. ۵۵ مورد حزب پروانه گرفتند و هیچ حزبی در دولت منتظر گرفتن مجوز نیست.

 وی با اشاره به اینکه ۴ میلیارد برای کمک به احزاب در بودجه پیش‌بینی شده است، گفت: به مناسب ۱۶ آذر هزار مورد جلسه در دانشگاه برگزار شد که هیچ کدام تعطیل نشد. برای انتخابات ریاست جمهوری ۴۲ هزار سخرانی انجام شد.

وزیر کشور تاکید کرد:  هیچ ثمنی بیش یک ماه منتظر مجوز نیست ۴ هزار ثمن‌ در حوزه آموزش داریم. دستورالعمل نظم امنیت راهپیمایی را داریم که ناجا موطف به تامین امنیت است. آسیب‌های اجتماعی را بررسی کردیم و به سرعت به سمت اصلاح آنها می‌رویم که بزرگترین گام به سمت امنیت اجتماعی است.

رحمانی فضلی گفت: از اقوامو  اقلیت نژادها سعی کردیم بیشترین حمایت را کنیم. فرماندار و بخش‌دار مناطق سنی‌نشین را از خود آنها انتخاب می‌کنیم و به تشکل‌های دیگر ادیان مجوز دادیم.

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش زبان ترکی و کردی ترکمنی درحال بررسی هستیم، گفت: از سال ۸۲ تا کنون ۱۰هزار میلیارد تومان به دهیاری کمک شده ۷هزار ۳۰۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر امید بوده است

روحانی هم در پایان گفت: از وزیر کشور تشکر می‌کنم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه شده برگزاری  انتخابات آزاد سالم مهمترین مساله است در برخی شهرها می‌رفتم می‌دیدیم ستاد انتخاباتی بنده مقابل رقیب بود یک مورد نزاع درگیری نبود مردم ما اعتراض داشتند ولی قانونی اقدام می‌کردند کاندیداهایی که تایید صلاحیت نشدند از طریق قانونی کار کردند حضور مردم در احزاب و NGO ها بسیار مهم است و نشان می‌دهد مردم در فضا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز