خبرگزاری کار ایران

نماینده یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

سپنتا نیکنام باید به کار خود ادامه دهد/ بحث حضور یا عدم حضور اقلیت‌ها در شوراها به دوره بعد موکول شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۷۴۶

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع سپنتا نیکنام پیچیده شده است، تاکید کرد: با توجه به تایید انتخابات شوراها از سوی نهادهای نظارتی و رای مردم بهتر است که سپنتا نیکنام همچنان عضو شورای شهر باقی بماند.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص وضعیت سپنتا نیکنام، عضو تعلیق شده شورای شهر یزد گفت: موضوع سپنتا نیکنام پیچیده شده است. با این حال، باید تاکید کنم که بحث سپنتا نیکنام، یک بحث سیاسی نیست بلکه یک بحث فقهی - حقوقی است.

وی افزود: هم‌اکنون برای شورای نگهبان این مساله مطرح شده است که عضویت آقای نیکنام با موازین شرعی مغایرت دارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در تشریح راهکارهای حل و فصل این موضوع اظهار داشت: راهکار عدم تکرار چنین مسائلی آن است که هرچند شورای نگهبان به هر دلیلی و پس از ۲۱ سال از تایید مصوبه خود به این نتیجه رسیده است که حضور یک عضو غیرمسلمان در شورای نگهبان خلاف موازین است، این موضوع یک بار دیگر در مجلس برای اصلاح و بررسی به صورت طرح یا لایحه مطرح شود و آنگاه طرح یا لایحه مذکور به شورای نگهبان برود.

موسوی بیوکی با بیان اینکه نامه شورای نگهبان درباره عدم حضور نامزدهای غیرمسلمان در انتخابات شوراها برای تاریخ بیست و ششم فروردین بود، تصریح کرد: هیات نظارت بر انتخابات آن نامه را در همان زمان رد کرد. از طرفی، این نامه دقیقا زمانی مطرح شد که زمان‌بندی‌ها برای انتخابات گذشته بود و هیات نظارت نظر خود را درباره صلاحیت افراد اعلام کرده بود.

وی افزود: با گذشت و رد آن و برگزاری انتخابات، شاهد رای‌آوری آقای نیکنام - که در دوره چهارم شورای شهر یزد هم نمایندگی مردم یزد را  برعهده داشت – بودیم. انتخابات نیز توسط نهادهای نظارتی تایید و مراسم تحلیف آقای نیکنام نیز برگزار شد. بهتر است براساس استثنا، ایشان به کار خود ادامه بدهند و بررسی بحث حضور یا عدم حضور اقلیت‌ها در شوراها به دوره بعد موکول شود.

نماینده یزد در مجلس با اشاره به راهکار دوم پیشنهادی‌اش برای این موضوع خاطرنشان کرد: راهکار دیگر، حل و فصل این موضوع از طریق شورای حل اختلاف و جمع‌بندی موضوع از طریق رایزنی‌های سران قوا است که آقای لاریجانی آن را مطرح کرده است.

موسوی بیوکی در پایان ابراز داشت: با توجه به تایید انتخابات شوراها از سوی نهادهای نظارتی و رای مردم بهتر است که سپنتا نیکنام همچنان عضو شورای شهر باقی بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز