خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

بحث رسیدگی به پرونده‌های قاچاق از اولویت‌های ما است/ در سازمان تعزیرات پرونده غیرمهم نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۲۸۷

وزیر دادگستری تاکید کرد: بحث رسیدگی به پرونده‌های قاچاق از اولویت‌های ما است. در این زمینه می‌بایست جمع‌بندی مجددی داشته باشیم. تا دقت در رسیدگی بیشتر شود. همه پرونده تعزیرات مهم است ما پرونده غیرمهم نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا آوایی وزیر دادگستری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد: بنده به نوبه خود عرض خوش آمد به مدعوین دارم وظیفه خود می‌دانم از زحمات آقای  امیری اصفهانی تشکر کنم و برای این برادر آرزوی موفقیت داشته باشم. همچنین از عزیزانی که در این مدت به ایشان کمک کردند و کار را به اینجا رساندند، تشکر می‌کنم. به جناب انصاری هم خیرمقدم می‌گویم ایشان حدود ۲۰سال سابقه کار قضایی و مدیریتی دارند و از قضات خوش‌نام دستگاه قضایی هستند.

وی افزود: گاهی تعارضی بین حقوق شهروندی و امنیت وجود دارد و ایجاد توازن و تعادل احتیاج به قوانین شفاف دارد، داستان تعزیرات همین است. از سال اول تشکیل سازمان تعزیرات، اختلاف‌های سلیقه‌ای وجود داشت و الان به نقطه خوبی در تعادل رسیدیم اما  باید بیشتر وقت بگذاریم.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه کار از نظر حق الناس مهم و در جامعه تاثیرگذار است، گفت: بعضی سازمان‌ها اثر کارشان فوری است؛ مثل دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات. بلافاصله بازتاب اجتماعی خواهد داشت لذا کار ما سخت‌تر شده است.

وی بحث بعدی را اختیارات گسترده سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد و گفت: اختیار یک دادیار در دستگاه قضایی زیاد است. جریمه کردن مردم و.... اختیارات وسیعی است اما چون کار روتین ما شده است، متوجه آثار آن نیستم. یکی از آفاتی که این مشاغل دارد، عادی شدن و کم اهمیت شدن آنها است. به همکاران قضایی می‌گفتم کار قطعی ما جلب و بازداشت است. اما هریک از کارها زلزله‌ای در طایفه‌ای است. تعزیرات هم همین شکل است؛ مثلا نوشته‌ای در مغازه‌ای زده می‌شود معلوم نیست این مغاره‌دار می‌تواند در آن شهر زندگی کند یا نه و آیا کسی سراغ دختر او می‌آید یا نه. خیلی تمرین می‌خواهد افراد حساس باشند و کار برایشان عادی نشود.

آوایی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری دوستان بعد، کار خوب پیش برود. مردم و رئیس‌جمهور نگران هستند که کار تعزیرات به جای خوبی برسد. شبهاتی وجود دارد که نکند ظلمی شود، باید این شبهات تقلیل پیدا کند. در کار تعزیرات جای رشد دارد ولی نباید در میزان خدمت‌گذاری قانع شویم.

وزیر دادگستری گفت: بحث رسیدگی به پرونده قاچاق از اولویت‌های ما است. در این زمینه می‌بایست جمع‌بندی مجددی داشته باشیم. تا دقت در رسیدگی بیشتر شود. همه پرونده تعزیرات مهم است ما پرونده غیرمهم نداریم. دزدیدن کپسول گاز از خانه، آرامش آن خانه را از بین می‌برد اما برای ما عادی شده در صورتیکه این مسائل برای مردم عادی نمی‌شود. هزار تومان جریمه برای مردم عادی نمی‌شود چه برسد به جریمه سنگین که زندگی‌ها را جابه‌جا می‌کند مخصوصا در بازار که اعتبار حرف اول را می‌زند. در بعضی موارد آسیب رسیدم به اعتبار افراد آثار مهمی دارد که قابل جبران نیست و تاثیرش روی کل دین و حکومت است. ما در معرض کار و گرفتاری و غفلت هستیم و نیاز به همفکری داریم. باید ۵ دقیقه وقت ملاقات به خودمان بدهیم و عملکرد خود را ارزیابی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز