خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در جمع خبرنگاران:

اعتقادمان عدم ایجاد محدودیت برای مردم است/ اولین اولویت کاری ما اصلاح نظام تعرفه است

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۲۰۷

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در اینترنت خانگی یک معضل جدی داریم که ۳۰ درصد خطوط ما زیر ۲ مگابایت هستند و کیفیت لازم را ندارند. راهکار این موضوع اجرای پروژه اف تی تی بی یا اف تی تی اچ است و در این حوزه فعال هستیم و ظرف یک سال آینده در سطح ۸ کلانشهر پروژه فیبر نوری را اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد آذر جهرمی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت‌های خود در وزارت ارتباطات گفت: بحث سرعت و اینترنت موبایل و پهن‌باند دو بحثی است که بستگی به این دارد که طراحی سلولی شبکه‌های موبایل به چه شکل باشد. شرکت‌های موبایل موانعی دارند که عمده آن، این است که باید دکل‌های خود را در اماکنی مستقر کنند که بتوانند پوشش‌دهی مناسب داشته باشند یکی از موانع جدی برای این شرکت‌ها امروز همین است.

او با بیان اینکه مشکل دوم این است که فیبر شهری متناسب با ظرفیتی که لازم است، وجود ندارد، اظهار داشت: ما باید وارد تعامل سازنده با شهرداری‌ها برای برای رفع این دو مشکل شویم. این جزو سیاست‌های ما است که تصمیماتی را اتخاذ کنیم و دو مساله را حل کنیم؛ یکی استقرار دکل‌ها و رفع مزاحمت‌هایی که برای مردم است و دیگری رفع مشکل فیبر نوری درون شهری که باید مشکل آن را هم حل کنیم تا سرعت مطلوبی در حوزه پهن‌باند موبایل داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه معضل جدی اینترنت‌های خانگی سیم مسی است، تصریح کرد: این خطوط ۳۰ درصد خطوط ما را تشکیل می‌دهند که سرعت را به خوبی نمی‌توانند منتقل کرده و زیر دو مگابایت سرعت را منتقل می‌کنند. راهکار آن اجرای پروژه اف تی تی بی یا اف تی تی اچ است که شرکت‌‌های FCT مجوز گرفته‌اند و فکر می‌کنم ظرف یک سال تا یک سال و نیم آینده در سطح هشت کلانشهر کشور پروژه فیبر نوری‌مان اجرا شده باشد و برای VDSL هم تلاش می‌کنیم که شرکت‌ها را افزایش دهیم تا در زمانی کوتاه تر از هجده ماه این ظرفیت‌ها را پیاده‌سازی کنند تا بتوانیم سرعت متناسب برای اینترنت را تا یک مگابیت افزایش دهیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه به دنبال توسعه اقتصاد دیجیتال به عنوان مهمترین اولویت خود هستیم، خاطرنشان کرد: اولین اولویت کاری ما اصلاح نظام تعرفه است که تعرفه‌های سرویس‌های موبایل و خانگی را متناسب سازی کنیم و گام اول را به سمت اصلاح بازار ببریم. مهمترین کاری که ما برای مردم می‌توانیم بکنیم این است که موضوع اشتغال را برای‌شان حل کنیم که باید در این زمینه کیفیت را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

او با بیان اینکه هیچ مجموعه‌ای در نظام اعتقاد به ایجاد محدودیت ندارد، ابراز داشت: این دکترین رهبری نظام است که چنین اعتقادی دارند و این موضوع در عین حال با این اعتقاد هم همراه است که بی‌بند و باری نباید وجود داشته باشد و آزادی مسئولانه که رییس جمهور به آن اشاره کردند را تلاش می‌کنیم مورد پیگیری قرار دهیم. 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تلاش‌مان بر این است که دسترسی‌ها را با رعایت اصول فرهنگی افزایش دهیم، عنوان کرد: اعتقادمان بر این است که محدودیت برای مردم ایجاد نکنیم و تقابل‌ها میان نهادها در این زمینه را به تعامل تبدیل کنیم و این موارد را به فضای رسانه‌ای هم نکشانیم و مسائل در جای خود حل شود تا مردم زندگی راحت‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز