خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست روحانی انجام شد؛

ارائه گزارش عملکرد و تصویب بودجه سال ۹۶ صندوق توسعه ملی/ اصلاح مواردی از نظام نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی با هدف افزایش صادرات و اشتغال

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۳۲۹

جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی روز شنبه به ریاست رییس جمهور، تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه مهندس احمد دوست حسینی رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گزارشی از عملکرد این صندوق در حوزه های مختلف ریالی و ارزی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، گشایش اعتبارات اسنادی از محل منابع صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است که این میزان از تمام سال های فعالیت صندوق توسعه ملی بیشتر بوده است.

همچنین مبلغی بالغ بر ۳.۳ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در بانک های کشور برای اعطای تسهیلات به طرح های گوناگون سپرده گذاری شده که این رقم نسبت به سال ۹۴، رشدی حدود ۲۸ درصد داشته است.

بر مبنای گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی، در سال ۱۳۹۵ بیش از ۶.۲ میلیارد دلار از منابع این صندوق برای اجرای پروژه های جدید نزد بانک مرکزی اختصاص یافته است. همچنین نظام تامین مالی صادرات با اعتبار خریدار در سال ۱۳۹۵ آغاز شده که می تواند با اعمال اصلاحات لازم در دوره بازپرداخت آنها صادرات خدمات فنی-مهندسی را رونق بخشد.

در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی اصلاحیه بودجه سال ۹۵ صندوق بررسی و بودجه سال ۹۶ نیز به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه پیشنهادهایی درباره اصلاح مواردی از نظام نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی مطرح شد که با هدف افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی، توسعه بازارهای صادراتی و افزایش اشتغال زایی مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز