خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

جناحی نگاه کردن به امنیت ملی جنایت در حق امنیت کشور است/ بازرسی گیت مراجعان مردمی سجلی است نه بدنی/ دو نفر از اعضای دفتر حاجی‌دلیگانی شهید شدند

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۸۶۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تروریست‌ها با چادر زنانه وارد مجلس شده و در اولین رویارویی با نیروهای حفاظتی آنها را به رگبار بستند، گفت:‌ گیت مراجعه کنندگان مردمی از سهل ترین گیت‌های مجلس است و مسایل امنیتی در آنجا سخت گرفته نمی‌شود.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی از حادثه تروریستی صبح امروز تهران گفت: من از حدود دو سال پیش چنین مواردی را پیش بینی کرده و هشدارهای لازم را داده بودم. داعش پس از شکسته شدن آرمان‌های دولت عراق و شام به سمت اقدامات تروریستی و انتحاری روی آورده و در صدد است از این طریق اهداف خود را به پیش ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به پشتوانه مالی و تسلیحاتی این گروه تروریستی اشاره کرد و گفت: هیچ یک از گروه‌های تروریستی فعال در منطقه از جمله القاعده و طالبان هیچ‌گاه به اندازه این گروه از منابع مالی و تسلیحاتی بهره‌مند نبوده‌اند از این رو انجام کارهای تروریستی برای آنها سخت نیست.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با تاکید بر اینکه هدف اصلی اقدامات گروه تروریستی داعش در منطقه، ایران است اظهارکرد: اقدام امروز گروه تروریستی داعش در تهران بیشتر عملیات تبلیغاتی بود و به دنبال این بود که بگوید دیوار امنیتی ایران فرو ریخت و می‌توان گفت که اقدام آنها کور بود.

فلاحت پیشه بر لزوم نگاه وحدت گرایانه در کشور تاکید کرد و گفت: نباید به مساله وحدت ملی و امنیت ملی نگاه جناحی داشت چرا که نگریستن جناحی به اینگونه مسائل از سوی هر جریانی که باشد، جنایت در حق امنیت کشور است.

او ادامه داد: ما امروز شاهد بودیم زنان و مردانی که برای پیگیری مشکلات شان به نمایندگان مجلس مراجعه کرده بودند قربانی این حادثه شدند از این رو باید یک صدا در برابر داعش و کشورهای حامی او ندای وحدت سر دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس حادثه تروریستی امروز تهران را بیدارباشی برای کشور دانست تا بیش از پیش نسبت به تحرکت گروه تروریستی داعش حساس باشند.

او درباره اینکه چگونه افراد عادی که به مجلس وارد می‌شوند با بازرسی‌ها متعددی مواجه‌اند اما تروریست‌ها توانسته‌اند به راهروی مجلس راه پیدا کنند، اظهارکرد:‌ از همان ابتدا تروریست‌ها با چادر زنانه وارد مجلس شده و در اولین رویارویی با نیروهای حفاظتی آنها را به رگبار بستند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب ادامه داد: گیت مراجعه کنندگان مردمی از سهل ترین گیت‌های مجلس است و مسایل امنیتی در آنجا سخت گرفته نمی‌شود چرا که بیشتر در آنجا بازرسی سجلی است نه بازرسی بدنی از این رو به محض ورود تروریست‌ها به گیت بازرسی نیروهای حفاظتی را به گلوله بستند. ما نمی توانیم خرده‌ای به نیروی امنیتی بگیریم و نیاز است که آنها را تقویت کنیم.

او تاکید کرد: داعش از عملیات امروز به دنبال کار تبلیغاتی بود و نیاز بود کار آنها خنثی شود از این رو شاهد بودیم نمایندگان ملت با وجود این که صدای شلیک گلوله‌ها را می‌شنیدند تاآخرین دقیقه کار خود را ادامه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز