خبرگزاری کار ایران

حضرتی در گفت‌وگو با ایلنا:

کابینه احتیاج به ترمیم جدی دارد/ اصلاح‌طلبان تمام قد و صادقانه از روحانی حمایت کردند

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۶۹۳

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه نیازمند ترمیم جدی است تا انشالله بتوانند با سرعت خوب برای رفع مشکلات مردم و مملکت و ارتقاء توانمندی‌های کشور اقدام شود.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد پیام انتخابات ریاست جمهوری اخیر گفت: پیام انتخابات حاوی مطالب بسیار مهمی است و نشان می‌دهد که حول محور ایران و اسلام مردم علاقه‌مند به کمک هستند. یعنی هر اندازه که ما درست تفسیر کنیم و تنگ‌نظرانه تفسیر نکنیم این پیروزی همه ملت ایران را در برمی‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: این ملت تبدیل به یک ملت شکست ناپذیر شده است. آنقدر محکم و مستحکم در دفاع از امنیت ملی و اقتدار ایران هستند که آدم حیرت می‌کند. این نشان می‌دهد که مردم پای کار هستند و برای همکاری و هم‌نوایی و پشتیبانی از دولت و نظام حضور دارند. دولت و تمامی ارگان‌ها و نظام بارش بسیار سنگین شد. حضور و مشارکت مردم فقط مربوط به کاندیدا نمی‌شود مربوط به کل مملکت است. پیام مردم این بود که اگر درست حرکت کنید و کار خوب انجام دهید اگر با مردم صادق باشید و به مردم اطمینان کنید مردم هم به شما اطمینان می‌کنند.  مردم با رای خود گفتند ما به شما اطمینان می‌کنیم و شما هم از ما سوءاستفاده نکنید و اعتماد ما را تنگ‌نظرانه تفسیر نکنید. شما به میدان بیایید و مشکلات را حل کنید. فضای کشور را باز کنید، منتقدان پیشنهاد بدهند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتقاد اگر با دست‌مایه دلسوزی باشد باعث پیشرفت می‌شود حتی اگر دلسوزی هم در آن نباشد و نقد عالمانه باشد نیز همین تاثیر را دارد. تخریب اگر صورت بگیرد خوب نیست و کارساز نمی‌باشد. ما باید مکانیزمی تعریف کنیم که از نظرات سازنده افراد استفاده کنیم. این مکانیزم در فضای مجازی وجود دارد. از پیشنهادات ملت, کل مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید بهره ببرند. 

حضرتی با اشاره به نقش و جایگاه اصلاح‌طلبان در دولت دوازدهم گفت: اصلاح‌طلبان همانطور که از روز اول به روحانی گفتند بدون پیش‌ شرط و تمام قد و صادقانه با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود از ایشان حمایت کردند. من به شخصه تا این اندازه که در این انتخابات وقت صرف کردم، سخنرانی انجام دادم و بی‌خوابی کشیدم برای انتخابات مجلس و خودم کار انجام ندادم. همه اصلاح‌طلبان پشت دولت هستند و صادقانه کار انجام می‌دهند. قطعاً پیام ویژه آنها به دولت این است که شما هم از تمام ظرفیت ملت ایران و توانمندی فرزندان ایران برای سازندگی و رفع مشکلات استفاده کنید.

او افزود: دولت نباید خود را محدود و محصور به آدم‌هایی که نتوانستند توانمندی خود را نشان دهند و ناتوان جلوه کردند, کند. انشالله در انتخاب هیات دولت و ترمیم کابینه از نیروهای کارآمد و دلسوز استفاده کند. نمی‌گویم که کل کابینه باید تغییر کند زیرا کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و تجربیاتی کسب شد اما کابینه نیازمند ترمیم جدی است تا انشالله بتوانند با سرعت خوب برای رفع مشکلات مردم و مملکت و ارتقاء توانمندی‌های کشور اقدام شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه هدف دولت یازدهم اقتصاد و سیاست خارجه بود گفت: سیاست خارجی مقدمه‌ای بر رفع مشکلات اقتصادی بود. تقریباً پایه‌های کار خوب برداشته شده است. در مسائل کلان اقتصادی، پایین آوردن تورم و بالا بردن رشد و همین‌طور در مسائل بانکی و کنترل بهم ریختگی‌های سیستم بانکی خوب عمل شده است. در حوزه سیاست خارجی زمینه‌سازی‌های خوبی شده است. مجموعه دولت باید خود را آماده کند تا از ظرفیت کل نظام استفاده کند و خودش را محدود به وزارتخانه‌ها نکند. 

او خاطرنشان کرد: اگر دولت خود را محدود به وزارتخانه‌ها کند باختیم. اولین گام دولت باید این باشد که قوه مقننه و قوه‌قضائیه و نهادهای عمومی مثل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام و صداوسیما که زیر نظر حوزه رهبری هستند و همچنین ظرفیت نیروهای مسلح به اضافه تمام NGOها وسازمان های مردم‌نهاد و احزاب را دعوت کند و دست یاری به سمت آنها دراز کند. موضوعات را باید مشخص و بگوید در این موضوعات این نیازها وجود دارد و شما به ما کمک کنید. در بخش طراحی، اجرا و پیشنهاد دادن باید از ظرفیت‌های کل نظام استفاده کنیم.

حضرتی افزود: دولت با ظرفیت تعداد محدودی از وزارتخانه‌ها از پس مشکلات برنمی‌آید. دولت اگر می‌خواهد مشکلات را با سرعت و قدرت حل کند باید از ظرفیت همه نهادها و ارگان‌ها استفاده کند. دولت باید از بخش بیرون از حکومت یعنی بخش سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌هایی که در نهادهای مدنی فعالیت می‌کنند استفاده کند. ابزار این کمک گرفتن می‌تواند تلگرام و فضای مجازی باشد. این گروه‌ها می‌توانند در آنجا پیشنهاد بدهند و دولت هم در این فضا لحظه به لحظه عملکرد خود را توضیح دهد. باید به مانند زمان انتخابات با مردم در یک تعامل سازنده بود. این تعامل را باید برای تمامی ایام خدمت زنده نگه داشت. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها که در زمان انتخابات صورت گرفت، اظهار کرد: هرچند بداخلاقی‌های صورت گرفته ناپسند است اما انتخابات دیگر تمام شده و موضوعات مربوط به انتخابات را باید کنار بگذاریم. رئیس جمهور و کسانی که در شورا انتخاب می‌شوند باید از رقبای خود تشکر و قدردانی کنند زیرا بخشی از موفقیت آنها مدیون حضور رقبا و حرف‌ها و نقدهای آنها است که باعث شد تنور انتخابات گرم شود تا مردم پای صندوق بیایند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: این پیروزی مدیون اظهارنظرهایی است که در ایام انتخابات صورت گرفته که ممکن است عادلانه هم نباشد. دولت پیروز باید از همه تشکر کند و پیشنهادات همه را گوش کند و آنها که قابل اجرا هستند را عملی کند و حتی از آنها کمک بگیرد. کشور ما ظرفیت خوبی دارد، نیروی انسانی ارزشمند و وفاداری دارد، باید از همه اینها استفاده کند. دولت خوب دولتی است که به این دریای بیکران وصل شود و به اینها ایده و برنامه بدهد و از ظرفیت آنها در اجرا استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز