خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات کشور:

روحانی پیشتاز است/ اعلام آمار نهایی تا ساعت ۱۴ امروز

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۵۴۱

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس آمار تطبیقی تا این لحظه از میان ۴۰ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۲۹ رای، و ۳۸ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۴۷۰ رای، روحانی در مجموع ۲۲ میلیون ۲۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۶۸ رای، رییسی ۱۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۹۴ رای، میرسلیم ۴۵۵ هزار و ۲۱۱ رای و هاشمی طبا ۲۱۰ هزار و ۵۹۷ رای را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور در حضور خبرنگاران گفت: همان طور که رهبری گفتند پیروز واقعی ملت ایران است که علیرغم همه تبلیغات و تضارب آرا دست به دست هم می‌دهند و برای ساخت این کشور و حفظ امنیت ملی و تمامیت ارضی در برابر دشمنان خواهند ایستاد بنده بخش دوم آرای قرائت شده را اعلام می‌کنم.

او افزود: بر اساس آمار تطبیقی تا این لحظه از میان ۴۰ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۲۹ رای، و ۳۸ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۴۷۰ رای،  روحانی در مجموع ۲۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۶۸ رای،  رییسی ۱۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۹۴ رای،  میرسلیم ۴۵۵ هزار و ۲۱۱ رای و هاشمی طبا ۲۱۰ هزار و ۵۹۷ رای را به خود اختصاص دادند.

احمدی تاکید کرد: تعدادی از صندوق‌هایی که باید تطبیق داده می‌شد، کارش به پایان می‌رسد نتیجه تقریبا مشخص است و روند مشخص. آقای رحمانی‌فضلی ان‌شاالله برای ساعت دو در خدمت شما خواهند بود و نتیجه نهایی را به استحضار ملت می رسانند.

او یادآور شد: بار دیگر از مردم عزیز و همه کسانی که حضور داشتند تشکر می‌کنم.

به گزارش ایلنا، احمدی صبح امروز نیز در ارائه نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم با آرای بالا تمام برنامه‌های تبلیغاتی سه انتخابات را پشت سر گذاشتند و با حضور بی‌نظیر خود در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ حماسه دیگری را خلق کردند و بالغ بر ۴۰ میلیون نفر در پای صندوق حاضر شدند که آمار نهایی را امروز بعد از تایید هیات اجرایی مرکزی تقدیم می‌کنیم .

او افزود: از نصایح و هدایت رهبری که چراغ راه ملت بودند تشکر می‌کنم و از مراجع عظام و نامزدها و ستاد ها و طرفداران و صدا و سیما و اصحاب جراید تشکر می‌کنم

احمدی گفت:  ۲۵ میلیون و ۹۶۶ هزار و  ۷۲۹ آرای ماخوذه،  ۲۵ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۳۱۰ آرای صحیح داشتیم که از میزان  روحانی با ۱۴ میلیون و ۶۱۹ هزار  ۸۴۸ پیشتاز است .

او ادامه داد: ابراهیم رییسی ۱۰ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۵۵ رای و سید مصطفی میرسلیم با  ۲۹۷ هزار و ۲۷۶ رای  و مصطفی هاشمی طبا با ۱۳۹ هزار و ۳۳۱ رای در رده‌های بعدی قرار دارند.

احمدی با بیان اینکه دلیل تاخیر نتایج این ازدحام برگزاری دو انتخابات بزرگ بود، تصریح کرد: حتی بعضی عزیزان ما ساعت‌ها پشت شعب بودند اما متن قانون می‌گوید انتخابات روز جمعه برگزار می‌شود ساعت ۲۴:۰۱ می‌شود روز شنبه. از آنجایی که نمی‌خواستیم تخلفی صورت بگیرد و مر قانون رعایت شود نتوانستیم رای آنها را دریافت کنیم.

او افزود: امیدواریم تا بعد از ظهر نتایج نهایی را اعلام کنیم. 

معاون سیاسی وزارت کشور درخصوص دیر اعلام شدن نتایج انتخابات خاطرنشان کرد: به خاطر تطیبق صورت جلسات نمایندگان فرماندار که باید هم تحویل ما و هم به نمایندگان شورای نگهبان می‌دادند تا این لحظه اعلان نتایج طول کشید. امیدواریم تا ساعت ۲ بعدازظهر نتایج نهایی را اعلام کنیم. 

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا این آمار شامل تهران نیز می‌شود، ابراز داشت: این آمار متعلق به کل کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز