خبرگزاری کار ایران

عارف:

برخی نامزدها در مناظره‌ها هزینه‌های ملی را بالا می‌برند/ شعار دادن هنر نیست

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۹۸

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: مناظره کاندیداها را ببینید اشخاصی آمدند هزینه ملی را بالا ببرند و خواست و مطالبات ملی را بالا ببرند حرف زدن و شعار دادن هنر نیست افزایش منابع ملی هنر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در سی‌ودومین بزرگداشت مقام معلم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان گفت: جایگاه معلم و دینی که معلمان بر ما دارند بسیار است. هفته معلم است این هفته را به دست‌اندرکاران این بخش تبریک می‌گویم نگاه شهید مطهری قطعا تضمین‌کننده رسیدن به اهدافمان است. استاد مطهری جاذبه‌هایی داشت و من افتخار داشتم از وجود این استاد استفاده کنم باید تلاش کنیم این استاد الگوی جوانان ما باشد.

او افزود: نام‌گذاری این ایام دلایل زیادی دارد یکی به دلیل اهمیت دادن به موضوع است و گاهی به دلایل بین‌المللی است ما در انقلابمان که یک انقلاب فرهنگی بود روز و هفته معلم داریم تا فرصتی باشد برای تشکر از آنان. در این زمان باید چالش‌ها و مشکلات معلمان بررسی شود باید بررسی شود آموزش و پرورش چه مشکلاتی دارد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: امروزه تقریبا در همه کشورها نقش اصلی به نیروی انسانی داده می‌شود مبنای انسانی امروز دلیل پیشرفت است انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و جهت‌گیری انقلاب ما انسان‌سازی است از بعد سیاست کلی اگر بخواهیم پیگیری کنیم سیاست اقتصاد مقاومتی را هم مبتنی بر منابع انسانی می‌بینیم تربیت این نیرو بعهده معلم است که با ایثار و انتقال دانش خود جوان را آماده می‌کند.

عارف یادآور شد: وقتی معلم می‌بیند دانش‌آموز از خودش جلو افتاده احساس خوشحالی و غرور می‌کند و این یکی از دلایل پیشرفت علم است معلم دانش آموزان را جوری تربیت نمی‌کند تا او زیر مجموعه او باشد برای همین این دلیل می‌شود که معلم هم ردیف انبیا است. معلمان در تعلیم و تربیت همه سهیم هستند اما نمی‌شود نقش معلم را با بقیه قیاس کرد هر قدر سطح آموزش پایین بیاد ارزش معلم بیشتر می‌شود باید معلمان دبستان و پیش دبستان نقش و شانشان بیشتر باشد زیرا این‌ها بسترساز شخصیت افراد در بعد تربیتی هستند این یک واقعیت است که دانش آموزان از معلم خود نقش یاد می‌گیرند و رابطه مرید و مرادی دارند این منتی است که خداوند برای ما گذاشته و معلم شدیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: فساد یک واقعیت است و قشری که از فساد مصون است معلم است. بحث معیشت و منزلت معلم مهم است منزلت مهمترین بخش ماست که عملا به آن پرداخته‌ایم بیش از ۹۹% مواردی که معلمان به ما می‌گویند مسائل معیشتی است اما هیچ معلمی بخاطر معیشت این کار را انتخاب نمی‌کنند اما به این معنا نیست که به مسائل مالی نپردازیم. دغدغه معیشت معلمان را باید حل کنیم و بالاترین جایگاه را برای معلم در نظر بگیریم من در گذشته گفتم آرزو دارم در انتخاب شغل اولین اولویت معلمی باشد.

او خاطرنشان کرد: معلم باید آرامش داشته باشد زیرا می‌خواهد جوانان را پرورش دهد اگر دغدغه داشته باشد نمی‌تواند این کار را کند این احتیاج به برنامه دارد و یک شبه نمی‌شود مناظره کاندیداها را ببینید اشخاصی آمدند هزینه ملی را بالا ببرند و خواست و مطالبات ملی را بالا ببرند حرف زدن و شعار دادن هنر نیست افزایش منابع ملی هنر است.

عارف تاکید کرد: معلم حرف و رفتارش در جامعه موثر است و مرجع است پشتوانه انقلاب بعد خدا مردم بودند و تضمین کننده راه مردم بودند نمود حضور مردم یکی ۲۲بهمن است و یکی انتخابات. در خرداد ۹۲ ایام قبل آن را به یاد دارید مردم تغییر ایجاد کردند نگاه دنیا به ما عوض شد و قدرت‌های بزرگ با ما سر میز نشستند این عظمت مبتنی بر حضور مردم است ۲۹اردیبهشت انتخابات مهمی داریم غرب منتظر حضور یا عدم حضور شماست کنگره آمریکا اعلام کرد منتظر انتخابات ایران است برخی رسانه‌های تندرو خواستند بر چسب بزنند اما آنچه برای آنها مهم است این است بدانند مردم می‌آیند یا نه اگر نمی‌آیند فشار را زیاد کنند.

او با اشاره به اینکه ما در منطقه تاثیر‌گذار هستیم، گفت:  برای حفظ این مساله باید پای صندوق رفت معلمان پای صندوق بیابند رای دادن شما موثر در رای دادن دانش آموزان و خانواده است. احتیاج به یک حماسه دیگر داریم مردم تشخیص می‌دهند به چه کسی رای دهند اگر تشخیص دهند ادامه مسیر به صلاح است و از شما تقاضا می‌کنم پای صندوق حاضر شوید و بقیه پای صندوق بخوانید می‌دانم مشکل دارید. باید با همکاری نهاد‌های ذی ربط مشکلات شما را حل کنیم مشکلات بازنشستگان حل شود همسان‌سازی حقوق بشود.


ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز