خبرگزاری کار ایران

مجید انصاری در شیراز:

خبر رحلت آیت‌الله هاشمی جهان را لرزاند/ باور اینکه آیت‌الله بین ما نیست مشکل است

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تاکید کرد که خبر رحلت آیت‌الله هاشمی منطقه و جهان را لرزاند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی(ره) در جمع مردم شیراز که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد، با بیان اینکه پیام آیت‌الله هاشمی برای مردم ایران و همه دلسوزان و کسانی که زیر خیمه انقلاب اسلامی هستند، وحدت حول محور ولایت برای ساختن کشور بود، اظهار کرد: مردم ایران با همین پیام در مراسم تشییع ایشان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی، مدیری توانا و لایق در خدمت نهضت اسلامی، امام راحل و مردم بود، ادامه داد: این مرد بزرگ در دوران سخت قبل از پیروزی انقلاب و تبعید امام راحل، کانون وحدت و هماهنگی انقلاب و انقلابیون در داخل و منطقه بود.

انصاری متذکر شد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، طلبه فاضلی بود که با ایمان راسخ، هوش سرشار، بصیرت غنی، قدرت تحلیل بالا و شجاعت و پایداری مثال زدنی، در خدمت امام (ره)، انقلاب و مردم بود.آیت الله هاشمی، عالمی فرزانه، شخصیتی جهان شناس و توانا بود و جزو پنج نفر هسته نخست موسسان انقلاب اسلامی به شمار می آید.

وی در ادامه با بیان اینکه امام(ره) در هر موقعیت دشواری که نیاز بود آیت الله هاشمی را به دلیل برخورداری از 2 ویژگی اخلاص و شجاعت به میدان می فرستادند که دوران دفاع مقدس نمونه بارز آن است، افزود:  آیت الله هاشمی زمانی که کشور درگیر جنگ، تحریم، کمبودها و انواع توطئه‌ها بود آرامش را به مردم هدیه کرد و زمان رحلت امام (ره) نیز انقلاب را حفظ کرد و برای آینده انقلاب به درستی تصمیم گرفت. آیت‌الله هاشمی، بنیانگذار بسیج کشور است. این عالم فقید در بنیان موشکی و هسته‌ای که دوران جنگ و تحریم‌ها در کشور نهاده شد، نقش بی بدیلی داشت.

انصاری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی، عالم بزرگ، مفسر قرآن، تحلیلگر مسائل سیاسی و شخصیت کم نظیری بود که به مثابه یک یار امین، مشاور دلسوز و رفیق شفیق 59 سال کنار رهبری ماند، خاطرنشان کرد:  امروز هرچه قوه مقننه ما به لحاظ بنیان و ساختار از آن برخوردار است، مرهون آیت‌الله هاشمی است.

 با بیان اینکه می‌خواستند آیت‌الله هاشمی را بشکنند اما او نشکست، تاکید کرد: این عالم ربانی مردی از جنس جهاد، مقاومت بود و این امیرکبیر زمان، بعد از پایان جنگ، ایران ویران شده را ساخت و بیش از 60 سال از عمر 82 ساله خود را به مثابه یک سرباز هوشیار در سنگر خدمت و فرماندهی باقی ماند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه تجلیل از بزرگان، شرط قدرشناسی است، افزود: جامعه ما به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب و نسل‌های آینده بیش از تجلیل، نیازمند شناخت اندیشه‌های بزرگان خود هستند و ضروری است جوانان ما بدانند کشور و انقلاب اسلامی امانت چه کسانی است و صالحان و بزرگان چگونه آن را حفظ کردند. برای حفظ انقلاب اسلامی توسط جوانان باید پیام‌های نهضت اسلامی را به درستی به نسل جوان و آینده کشور انتقال دهیم.

وی همچنین گفت: کشور ما با مشکلاتی از جمله بیکاری و فعال نبودن خط تولید در برخی از واحدهای تولیدی مواجه است و بی‌شک همبستگی، همراهی و کمک به نظام، رهبری و دولت برای رفع این مشکلات، ادای دین به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، امام (ره) و شهداست.

انصاری متذکر شد: ایران و انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد. همدلی و وحدت تنها راه ما برای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، رونق تولید، حل مشکل فقر، ارتقای فرهنگ دینی جامعه و ایستادن در برابر توطئه دشمنان است. آیت الله هاشمی رفسنجانی، آرزوهای بزرگی برای ملت ایران داشت و همواره بر توسعه کشور و برچیده شدن فقر تاکید می کرد و بدون تردید حرکت و مشارکت همگان در این مسیر، روح آن بزرگوار را شاد می کند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری به واکنش رسانه‌های دنیا از خبر ارتحال آیت الله هاشمی اشاره کرد و گفت: خبر ارتحال ایشان، منطقه و جهان را لرزاند و این خبر در سه روز گذشته در راس اخبار مهم جهان و کانون تحلیل تحلیلگران برجسته بین‌المللی قرار گرفت که این مهم بیانگر عظمت نقش و شخصیت آیت‌الله هاشمی است.

وی با اشاره به اینکه امروز باور اینکه آیت‌الله هاشمی بین ما نیست بسیار مشکل است، اظهار داشت: ایشان در روز 19 دی‌ماه جاری در 2 کمیسیون نظارت و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام با روحیه‌ای بسیار متفاوت، امیدوار، پرنشاط، خلاق و با انرژی فراوان همچون سال‌های اولیه انقلاب شرکت کردند اما متاسفانه عصر این روز، ملت بزرگ ایران در غم از دست دادن این عالم ربانی عزادار شدند. صداوسیما باید این نشست را که شامل سخنان آیت الله درباره مروری بر چگونگی ساختن تاریخ کشور است، برای مردم پخش کند.

کد خبر : ۴۴۷۲۰۰