خبرگزاری کار ایران

بازتاب مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های عربی

رسانه‌های عربی منطقه به پوشش تصویری و خبری مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداختند.

به گزارش ایلنا، شبکه خبری المیادین در راس خبرهای بین المللی امروز خود به پوشش مراسم تشییع پیکر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت. 

این شبکه تلویزیونی با پوشش تصویری قسمتی از مراسم تشییع و نماز بر پیکر ایشان توسط آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب، اجتماع صد‌ها هزار نفری شرکت‌کنندگان را در راس خبرهای خود قرار داد و عنوان کرد که پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از تشییع واقامه نماز توسط رهبر انقلاب اسلامی توسط مردم به سمت آرامگاه امام خمینی تشییع شد. 

همچنین این شبکه خبری در ابتدای مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی با درج خبر فوری در وبسایت خود از آغاز این مراسم خبر داد. 

شبکه خبری الجزیره نیز قسمت‌هایی از مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به تصویر کشید و خبر آغاز این مراسم را منتشر کرد. 

شبکه خبری المنار با پوشش تصویری مراسم تشییع پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط مردم و اقامه نماز توسط آیت الله خامنه‌ای، از حضور گسترده مردم ایران در این مراسم خبر داد. 

خبرگزاری الفرات نیز در اولین ساعات آغاز مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی به پوشش خبری این مراسم پرداخت و به حضور گسترده مردم و مقام‌های لشکری و کشوری از جمله رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و برخی از فرماندهان سپاه در این مراسم اشاره کرد. 

پایگاه خبری بی‌بی‌سی عربی با اشاره به اجتماع ده‌ها هزار نفری مردم برای تشییع پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پوشش خبری این مراسم پرداخت. 

السومریه نیوز هم با اشاره به پایان یافتن مراسم اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از تشییع پیکر ایشان به سمت مرقد امام خمینی برای خاک‌سپاری خبر داد.

 

کد خبر : ۴۴۶۷۲۰