خبرگزاری کار ایران

رییس فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

سخنگوی وزارت بهداشت بسیار بی‌ربط فرمودند/ بابت طلب خودساخته برای فقرا شاخ و شانه می‌کشند

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۸۸۸

علیرضا محجوب گفت: حساب‌های وزارت بهداشت به درد خودشان می‌خورد.ما می‌گوییم دولت بیش از ۱۲۰هزار میلیارد تومان به سازمان و درواقع به چهل میلیون ایرانی بدهکار است.اما یک وزارتخانه دولت بابت یک طلب کوچک خودساخته در قیاس با آن حجم سنگین بدهی برای فقرا شاخ و شانه می‌کشند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از اظهارنظر صبح امروز سخنگوی وزارت بهداشت درباره تخصیص ۹ درصد دریافتی بیمه‌ها به درمان و طرح تحول سلامت اعلام کرد: آقای حریرچی بسیار بی‌ربط فرمودند و به همین صراحت بنویسید که کسانی که اطلاع کافی و علم و دانش دقیق درباره مسائل ندارند، اظهارنظر نکنند. 

علیرضا محجوب گفت: سازمان تنها حق دارد ۷ درصد از ۹ بیست و هفتم را هزینه کند چرا که دو درصدجهت آتیه درمان بازنشستگان است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان طرح سوال از وزیر بهداشت به آقای قاضی‌زاده هاشمی توضیح دادم آنچه که محاسبات نشان می‌دهد منابعی که سازمان تامین اجتماعی باید تا پایان سال به عنوان ۷ درصدوصولی‌ها خرج درمان کند تقریبا به اتمام رسیده و از هم اکنون بدانید که هزینه‌های بخش درمان بیشتر از منابع بودجه بوده است. 

رییس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: با این حساب هزینه‌های سربه فلک کشیده و روزافزون که وزارت بهداشت بیش از منابع بار کرده مشکل‌زا است و منابع سازمان قادر به تحمل بار بیشتر نیست. لطفا وزارت بهداشت فکری به حال این منابع مورد نیازش کند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: وزارت بهداشت از سال ۶۸ بابت اجرای طرح الزام سازمان که توسط مجلس مصوب شده به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و ریالی بابت سرانه هر بیمه شده که باید تقبل و پرداخت می‌کرد، نه اعلام بدهی کرده و نه پرداخت کرده است. ضمن اینکه گویا کارگران از سیاره دیگری آمده‌اند که از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده هیچ سهمی به آنان تعلق نمی‌گیرد! البته امیدوارم وزیر محترم بهداشت این مورد را نیز به گردن وزیراقتصاد و سازمان امور مالیاتی نیندازد! 

محجوب افزود: مبلغ سرانه‌ای (بنا بر محاسبات) که از سال ۶۸ تاکنون می‌بایست به سازمان پرداخت می‌گردید حدود صد هزار میلیارد تومان شده که در واقع بدهی وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت بهتر است به جای این مصاحبه‌ها و اظهارنظر‌ها بخشی از این بدهکاری را بدهد. 

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که آقای قاضی‌زاده‌ هاشمی برای پاسخگویی به سوال بنده به کمیسیون بهداشت آمد از بنده سوال کرد که چرا سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۹ بیست و هفتم را پرداخت نکرده که من پرسیدم این مبلغ چه میزان است و آقای وزیر گفتند ۲۵ هزار میلیارد تومان که بنده پاسخ دادم حساب شما غلط است چرا که اولا ۲درصد از این ۹ درصد درمان آتیه بیمه شدگان است که این مبلغ باید در زمان بازنشسته شدن پرداخت شود. ضمن اینکه هنوزحداقل ۳۰درصد حق بیمه‌ها وصول نشده است! و ثانیا تعهدات ایجادی بخش درمان سازمان از ۱۴۸۰۰میلیارد تومان عبور کرده است و ثالثا حتی اگربه فرض محال همه مبالغ وصول شود و آن دسته از وصولی‌هایی که سهم درمان ندارند نیز کسر شود؛ باز ۲۵هزار میلیارد نمی‌شود! 

محجوب تصریح کرد: بنابراین حساب‌های وزارت بهداشت به درد خودشان می‌خورد. ما می‌گوییم دولت بیش از ۱۲۰هزار میلیارد تومان به سازمان و درواقع به چهل میلیون ایرانی بدهکار است. اما یک وزارتخانه دولت بابت یک طلب کوچک خودساخته در قیاس با آن حجم سنگین بدهی برای فقرا شاخ و شانه می‌کشند. 

وی گفت: تاسف بیشترآنجاست که مدیران سازمان وام و اوراق منتشر می‌کنند و زیر بار پرداخت سود می‌روند تا بدهی که با مصوبه دولت بوده پرداخت شود! 

محجوب در پایان خاطرنشان کرد: همچنین لازم است دکتر حریرچی که عضو هیئت نظارت بر سازمان تامین اجتماعی هستند به ما گزارش مستند ارائه کند چرا که وزارت بهداشت با حساب‌های فرضی اقدام می‌کند و سوال اصلی ما همچنان این است که منابع مالی پایدار طرح تحول سلامت کجاست که تا این لحظه هیچ کس پاسخی به ما نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز