خبرگزاری کار ایران

صادقی در تذکر قانون اساسی:

رییس مجلس از شان مجلس دفاع کند/ ٱین تذهبون؟

نماینده مردم تهران گفت:‌ من از خودم دفاع نمی‌کنم بلکه فقط از شان مجلس که میراث انقلاب مشروطیت و خون پدر شهیدم است دفاع می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود صادقی صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر قانون اساسی خطاب به رئیس مجلس گفت: با اشاره به اظهارنظر یکی از نمایندگان که در خصوص بنده بود باید بگویم حکم جلب غیر قانونی من برخلاف نص صریح اصل ۸۶ و قانون نظارت بر رفتار نمایندگان بوده و صرفاً به خاطر تذکر من به وزیر اقتصاد برای سپرده‌ها و حساب‌های قوه قضائیه بوده است. 

او با بیان اینکه دستگاه قضایی معتقد است که من به آنها تهمت زده‌ام، اظهار داشت: متن دقیق اظهارات این جانب را در ۲۴ آبان مشاهد کنید، من کجا تهمت زده‌ام؟ من از وزیر اقتصاد پرسیدم شما که می‌گویید این حساب‌ها براساس موازین شرعی و قانونی بوده است براساس کدام اصول بوده است؟ آیا اصل ۵۳ قانون اساسی ما را ملزم نمی‌کند که تمامی درآمدها به خزانه کل کشور واریز شود؟ آیا این تهمت است یا سوال؟ 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا نماینده مجلس حق سوا کردن ندارد؟ آیا اگر من حرف ناخلافی را گفته باشم براساس آیین‌نامه طرف مقابل حق و اجازه پاسخ دادن ندارد؟

صادقی با یادآوری نطق امروز لاریجانی در مجلس تصریح کرد: شما از مدرس و شجاعت او سخن می‌گویید چرا اشاره ای به تعرض به مجلس نکردید؟ ماموران دادستانی کمین کرده بودند تا من را بگیرند. ٱین تذهبون؟ چرا از شان مجلس دفاع نمی‌کنید؟ چرا واکنشی نگرفته‌اید؟ من از خودم دفاع نمی‌کنم بلکه فقط از شان مجلس که میراث انقلاب مشروطیت و خون پدر شهیدم است دفاع می‌کنم. 

او با بیان اینکه سوالش مغایرتی با آرامش کشور ندارد، خاطرنشان کرد: آرامش کشور را آن بازپرس و آن ماموران بر هم می‌زنند. این اظهار برخلاف تمام موازین مجلس و قوانین بوده است ولی با آنکه این اظهار را خلاف قانون می‌دانستند داوطلبانه روز سه شنبه به دادستانی رفتم تا به ساختارها احترام بگذارم.

رئیس فراکسیون شفافیت مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: دستگاه قضایی با رفتار خود ساختارشکنی و بی احترامی کرده است و من از شما می‌خواهم از شان مجلس دفاع کنید.

کد خبر : ۴۳۴۳۵۸