خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در نمازجمعه تهران:

استخوان‌های لیبرال دموکراسی درحال خرد شدن است/ انتخابات اخیر امریکا تجلی قهر خدا بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: اعتراف به این‌که دولت امریکا یکی از بدهکارترین دولت‌های دنیا است و دچار تفرقه شده، نشان می‌دهد که استخوان‌های لیبرال دموکراسی در حال خرد شدن و شکستن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج اعلام کرد: دست غیب الهی پشتیبان حرکت اربعین است که بخشنامه‌ای نیست و در آن اتحاد عظیم جهانی را می‌بینیم که گویا به‌نوعی استقبال از حضرت ولیعصر (عج) است.

او با اشاره به حضور حدود یکهزار نفر از راهپیمایان اربعین حسینی از کشورهای اروپایی، گفت: شعارهایی پرمعنا و هدف‌داری ازسوی این عزاداران که از سراسر جهان خود را به این راهپیمایی رساندند، قابل توجه است که همگی به‌دلیل منبع اتصالی است که همان عشق حسین (ع) است.

راهیپیمایی اربعین شبیه به کنفرانس بزرگ حج است

خطیب موقت نماز جمعه تهران راهیپیمایی میلیونی اربعین حسینی را رزمایش عظیم و خودجوش خواند و گفت: باید ببینیم که مردم با چه مضیقه‌هایی روبرو هستند و علی‌رغم تمام مشکلات دست بردار نیستند و به این دلیل است که انسان حالتی از ریاضت برای خود تعیین کرده باشد.

او گفت: این راهپیمایی شبیه به کنفرانس بزرگ حج است با این تفاوت که عشق بیشتری در راهپیمایی اربعین وجود دارد.

صدیقی همچنین ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری راهپیمایی اربعین به حضور برادران افعانستانی در راهپیمایی امسال اشاره کرد و گفت: ببینید برادران شیعه چگونه با عشق و خلوص در این راهپیمایی شرکت کردند و حداقل دو میلیون نفر ازسوی مسئولان ایرانی بدرقه شد.

بسیجیان دار و ندارشان را در طبق اخلاص گذاشتند

او همچنین با اشاره به فرارسیدن روز نیروی دریایی و هفته بسیج اعلام کرد: اگر بسیج حقیقت خود را پیدا کند، باید نماینده خدا باشد و بوی خدا و ائمه بدهد. بسیجیان دار و ندارشان را در طبق اخلاص گذاشتند و هر آن‌چه داشتند تقدیم کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به فرازهایی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) درباره بسیج اشاره کرد و یادآور شد: همان‌طور که راهپیمایی اربعین تجلی جلال خدا بود، انتخابات اخیر امریکا نیز تجلی قهر خدا بود. اعتراف آن‌ها به این‌که ۴۵ درصد مردم آمریکا در فقر زندگی می‌کنند و پول‌های عظیمی که هزینه جنگ کردند، باید برای ساخت و ساز کشورشان هزینه می‌کردند و اعتراف به این‌که یکی از بدهکارترین دولت‌های دنیا، دولت امریکا است و اعتراف به این‌که دولت امریکا دچار تفرقه است، نشان می‌دهد که استخوان‌های لیبرال دموکراسی در حال خرد شدن و شکستن است. 

با تمدید تحریم‌ها، ایران واکنشی درخور خواهد داد

او با اشاره به نقض عهد امریکا، امضای مجدد تحریم‌های داماتو را نقض برجام دانست و گفت: درصورتی که این اتفاق بیافتد، نظام جمهوری اسلامی قطعاً واکنشی درخور نشان خواهد داد.

صدقی یادآور شد: یکی از برکت‌هایی که حرکت رژیم صهیونیستی را خنثی‌کرده، همین شهادت است و با این‌که از مدت‌ها قبل می‌دانستیم داعش قصد انجام عملیات تروریستی دارد، مردم با عشق به حسین (ع) به راهپیمایی اربعین رفتند.

سازمان‌های حقوق بشری جاده‌صاف‌کن قدرت‌های بین‌المللی هستند

او گفت: سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری و سازمان ملل مزدور و جاده‌صاف‌کن قدرت‌های بین‌اللملی هستند و به‌عنوان نمونه در نیجریه، شیخ زکزاکی به جرم عقیده در حبس است و تحت شکنجه قرار گرفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان درگذشت عالم ربانی آیت‌الله موسوی اردبیلی را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، به بیت شریف آن عالم بزرگوار و شاگردان و مقلدان ایشان و همچنین به عموم ملت ایران تسلیت گفت و همچنین با اشاره به درگذشت سلیم موذن‌زاده، او را بلبلی خوش‌نواز برای مرثیه‌سرایی خاندان اهل بیت دانست.

کد خبر : ۴۳۲۱۲۰