خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

دانشگاه‌آزاد روی کاکل دانشجویان می‌چرخد/ اختراعات استادان و دانشجویان در بایگانی‌ها خاک می‌خورد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی روی کاکل دانشجویان می‌چرخد که چرخ آینده کشور را می‌چرخانند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، با یادآوری تأکید دانش‌محوری توسعه در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام در 12 سال پیش، گفت: پس از آن تصمیم گرفتیم به جای تقویت بُعد آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، وارد فاز تحقیق و پژوهش شویم.

وی با ابراز تأسف از انبوهی از اختراعات استادان و دانشجویان کشور که در بایگانی‌ها خاک می‌خورند، گفت: وظیفه همه دانشگاه‌ها در کشور و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است که زمینه اجرا و تولید انبوه ابتکارات محققان را فراهم سازند.

وی با تأکید بر بُعد مردمی دانشگاه آزاد اسلامی که هیچ مالکی ندارد، گفت: سرمایه مردمی باید برای رفاه زندگی مردم باشد که در این راستا، حرکتی آرام و مداوم در دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده تا خیلی‌ها را تشویق به حضور علمی و سرمایه‌گذاری کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تحسین نوآوری و خلاقیت جوانان این مرزوبوم، به اختراع چند جوان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان اشاره کرد و گفت: یک واحد کوچک در یک شهرستان کوچک، کشور را از واردات یکی از مهمترین نیازهای موشکی بی‌نیاز کرده که وزارت دفاع دستور قطع واردات این کالا را داده است.

وی نتایج باشگاه نخبگان را ستود و گفت: جامعه باید به شما جوانان مخترع و مبتکر افتخار کند.

وی درخشش جوانان ایرانی را در سطح جهان کم‌نظیر خواند و خطاب به جوانان مبتکر، گفت: تا جایی که بتوانیم به حکم وظیفه از شما حمایت می‌کنیم، چون به تأثیر اختراعات شما در استقلال واقعی کشور اعتقاد داریم.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، حضور زارع در باشگاه پژوهشگران و نخبگان کشور را مناسب دانست و با تأکید بر علاقه میرزاده به پیشرفت کشور گفت: پیشرفت کشور هم باید دانش‌محور باشد که در این مسیر باید به دانشگاه‌ها میدان داد.

وی پیشرفت‌های ایران در پلاسما و ایتر را مرهون تلاش‌های دانشمندان کشور مخصوصاً در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: در پلاسما، به زودی اولین نیروگاه را می‌سازیم که از زباله‌ها، به خصوص زباله‌های بیمارستانی، انرژی تولید می‌کنند.

وی با تشریح ویژگی‌های صنعت ایتر و توضیح چگونگی ورود ایران به جمع چند کشور محدود آشنا به این صنعت، گفت: در خلال مذاکرات برجام، امتیاز عضویت ایران در نیروگاه جوش هسته‌ای را گرفتیم که قرار است اولین نیروگاه آن ساخته شود که خورشید کوچک زرین بر روی زمین است.

هاشمی‌رفسنجانی تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بازار مجازی برای ارائه تولیدات علمی و پژوهشی را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با اشاره به 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه در مجموعه ساها، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی روی کاکل دانشجویان می‌چرخد که چرخ آینده کشور را می‌چرخانند.

کد خبر : ۴۱۲۳۱۰