خبرگزاری کار ایران

در پی شکایت ارتش و به اتهام نشر اکاذیب؛

حسن عباسی با حکم بازپرس دادسرای نظامی بازداشت شد

برای حسن عباسی با توجه به سوابق قبلی به اتهام نشر اکاذیب و فراهم کردن جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح قرار وثیقه صادر شد که به دلیل خودداری از تودیع وثیقه، روانه بازداشتگاه شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد، حسن عباسی با شکایت ارتش جمهوری اسلامی در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد.

همچنین غلامعباس ترکی دادستان نظامی تهران نیز با تایید این خبر گفت: با توجه به اینکه در این فیلم، سخنان ناروایی درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود، متعاقب شکایات واصله از برخی مقام‌ها و مراجع رسمی از جمله ارتش، دادسرای نظامی تهران بر اساس وظایف قانونی خود و به منظور جلوگیری از خدشه وارد آمدن به وحدت و جایگاه نیروهای مسلح، آقای حسن عباسی را به عنوان متهم احضار و طی دو جلسه از وی تحقیق به‌عمل آمده است.

او افزود: نهایتاً با توجه به شواهد و قرائن موجود، درباره وی به اتهام نشر اکاذیب و فراهم کردن جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح، با توجه سوابق قبلی، قرار وثیقه صادر شد، ولی به دلیل خودداری نامبرده از تودیع وثیقه، روانه بازداشتگاه شد.

دادستان نظامی تهران وحدت موجود بین نیروهای مسلّح را از مظاهر اقتدار ملی برشمرد و افزود: اقتدار نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، موجب شده کشور ما به جزیره ثبات و امن در منطقه تبدیل شود.

ترکی در پایان تاکید کرد: همه نیروهای مسلح با هماهنگی کامل، با قدرت از ملت و کشور حفاظت و حراست می‌کنند، لذا هرگونه بیان نسنجیده که شائبه هایی بوجود آورد اقدامی ضدّ امنیت ملی محسوب شده و سازمان قضایی نیروهای مسلح در حیطه وظایف خود با آن برخورد قانونی می‌کند.

به گزارش ایلنا، خبر بازداشت حسن عباسی در حالی در سایت اندیشکده یقین قرار گرفته است که امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در نامه‌ای خطاب به عباسی از علاقه‌اش به او سخن گفته بود و تصریح کرده بود که خرده گرفتن به کلامی از جنابعالی به معنای نفی مجاهدت‌ها و شجاعت‌ها و استحکام شما نبود که ما خود به عنوان همسنگرتان به مراتب بیش از عزیزان نسل سوم و چهارم به آن ایثارگری‌ها اشراف داریم لکن دفاع از هویت و شخصیت یک سازمان، حقی طبیعی و مشروع برای افراد آن سازمان است به‌ویژه مجموعه ای که مستقیما در سایه پرچم ولایت انجام وظیفه می‌کند.

اظهارات اخیر حسن عباسی که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد، انتقادهای زیادی را به همراه داشت و باعث واکنش فرماندهان نیروهای مسلح کشور شد.

حسن عباسی در بخشی از سخنان خود گفته است «اگر کشور را آب ببرد، ارتش در پادگان‌هاست و کار خودش را می‌کند و کاری ندارد.» که در همین راستا امیرپوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به اظهارات حسن عباسی عنوان کرد: او باید هر چه سریع‌تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایتمدار ایران اسلامی عذرخواهی کند و در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

محسن رضایی نیز در صفحه ایستاگرام خود در واکنش به این اظهارات از روزهایی یاد کرد که رادیو بغداد، هر روز داستان‌‌هایی از دعوای ارتش و سپاه می‌ساخت و این دروغ‌های خنده‌دار، اسباب سرگرمی را فراهم می‌کرد.

سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح هم در پاسخ به اظهارات حسن عباسی خاطر نشان کرد که به احدی اجازه اهانت به نیروهای مسلح را نمی‌دهیم.

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح نیز با اشاره به اظهارات عباسی تاکید کرد:‌ هر کسی در هر مقامی و هر جایگاهی دانسته یا نادانسته حرفی بزند که منجر به تضعیف نیروهای مسلح شود، در زمین دشمن بازی کرده است.

کد خبر : ۳۹۷۰۸۰