خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی:

مشکلات منطقه با دخالت نیروهای بیگانه قابل حل نیست

وزیر کشور در آئین اختتامیه و امضا تفاهم نخستین نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان حضور یافت.

به گزارش ایلنا، عبد الرضا رحمانی فضلی در این مراسم اظهار داشت: با همت دو دولت جمهوری اسلامی و افغانستان این نشست در کنار حریم رضوی برگزار شد که امیدواریم به پیشرفت و توسعه ی صلح و امنیت برای طرفین منجر شود. 

وی افزود: ایده تشکیل این جلسه از طریق وزارت کشور و وزارت خارجه ایران مطرح شد و در جلساتی که با رئیس جمهور افغانستان در ایران و افغانستان داشتیم، مقرر شد این جلسه برگزار شود.

وزیر کشور از این رویداد به عنوان یک واقعه تاریخی یاد کرد و گفت: قطعا برای نسل‌های بعد به عنوان بخشی از تاریخ دو کشور و به عنوان خیر بزرگ ثبت خواهد شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: کسانی که موجبات این کار را فراهم کردند به نیکی در یاد و خاطره نسل‌های آینده باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی دنیای اسلام و منطقه ی خاورمیانه، تصریح کرد: دخالت نیروهای بیگانه و نبود خیرخواهی در نیت ‌های آنان، برای دولت‌های اسلامی مشکلات زیادی را به وجود آورده است. 

وزیر کشور تاکید کرد: بیگانگان با دخالت های خود به هیچ وجه نمی‌توانند مشکلات منطقه‌ را حل کنند و این مهم صرفا باید از طریق خود ملت ها، صورت پذیرد. 

وی با بیان اینکه بیگانگان تنها قصد دارند از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای حفظ منافع خود استفاده کنند؛ خاطر نشان کرد: دشمنان با ارائه چهره‌ای خشن از اسلام و ترویج افراط و خشونت‌گرایی، غارت و چپاول؛ سعی در مخدوش کردن چهره رحمانی این دین مبین را دارند در صورتی که اسلام، دین محبت است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در واقع دشمن با حوزه‌های مختلف دین اسلام مخالفت دارد چراکه این دین منطبق با عقل انسان‌هاست و اگر توفیق به وجود آمدن اسلام واقعی دست بدهد، همه افراد به آن میل پیدا می‌کنند.

وی با تاکید براینکه دولت‌های غرب سعی دارند از ظرفیت‌های اسلام برای استحکام پایه‌های قدرت خود استفاده کنند؛ بیان کرد: ما ملت‌های مسلمان باید بدانیم که مشکلات ما به هیچ‌ وجه با دخالت نیروهای بیگانه قابل حل نیست چراکه آن‌ها در هیچ صورتی خیر ما را نمی‌خواهند.

کد خبر : ۳۹۴۸۰۳