خبرگزاری کار ایران

بختیار به ایلنا خبر داد:

پرداخت پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی در دولت اول احمدی‌نژاد/ضرورت رسیدگی به حقوق‌های نامتعارف در کمیته امداد

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: در یکی از صندوق‌های بازنشستگی شرکت نفت در سال ۸۸ در دولت نخست احمدی‌نژاد، پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی تصویب و پرداخت شده است که این مبلغ را باید با درنظر گرفتن تورم در این سال‌ها محاسبه کرد که به نرخ امروز بسیار هنگفت خواهند بود.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به پرداخت پاداش صدها میلیون تومانی صندوق بازنشتگی شرکت نفت در دولت اول احمدی‌نژاد، گفت: رسیدگی به حقوق و مزایای مدیران، اعضای هیات مدیره و تمامی بخش‌های نظام اعم از دولتی، شبه‌دولتی، غیردولتی و بخش‌های عمومی دولتی امری ضروری است.

لزوم نظارت بر پرداخت‌های سازمان‌های غیردولتی

او گفت: متاسفانه در جریان برخورد با پرداخت حقوق‌های نامتعارف، صرفاً درمورد شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی تمرکز می‌شود که البته باید نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور این بخش‌ها را مورد نظارت قرار دهند اما در کنار آن، باید نهادهای عمومی غیردولتی و صندوق‌های بازنشستگی همچون صندوق بازنشستگی شرکت نفت مورد نظارت قرار گیرند.

حقوق‌ها و پاداش‌های نامتعارف مربوط به دولت فعلی نیست

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس دهم خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که پرداخت این حقوق‌ها، صرفاً مربوط به دولت فعلی نیست و این تخلف‌ها در دولت گذشته نیز انجام شده و باید در راستای شناسایی متخلفان اقدام کنیم و آن‌ها را تحت تعقیب قرار دهیم چراکه اگر کسی حقوق مردم را پایمال کند، مشمول مرور زمان نخواهد شد.

پرداخت پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی در صندوق بازنشستگی نفت دولت اول احمدی‌نژاد

عضو فراکسیون امید در مجلس توضیح داد: در دولت آقای احمدی‌نژاد پاداش‌های کلانی پرداخت شده که تنها در یک مورد در یکی از صندوق‌های بازنشستگی شرکت نفت در سال ۸۸ در دولت نخست احمدی‌نژاد، پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی تصویب و پرداخت شده است که این مبلغ را باید با درنظر گرفتن تورم در این سال‌ها محاسبه کرد که به نرخ امروز بسیار هنگفت خواهند بود.

پرداخت متعدد پاداش‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی در دولت احمدی‌نژاد

بختیار تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که این پاداش ۹۰۰ میلیون تومانی، تنها یکی از موارد پرداخت چنین پاداش‌هایی در صندوق بازنشستگی نفت دولت احمدی‌نژاد است و در موارد متعدد دیگری مبالغ ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان پاداش پرداخت شده است.

او گفت: امروز اگر مدیرعامل بانک رفاه را زیرسوال می‌بریم که چرا حقوق بالا دریافت کرده، توجه نمی‌کنیم که این پرداخت توسط ذی‌حساب مالی دولت انجام نشده است. این بانک رفاه تحت نظارت دولت نیست، ‌ بلکه زیرنظر صندوق تامین اجتماعی است و نظارت مالی ازسوی دولت انجام نمی‌شود.

مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند

این عضو فراکسیون امید همچنین اعلام کرد: درحالی که حقوق معلمان و فرهنگیان کشور در بهترین حالت به دو میلیون تومان در ماه نیز نمی‌رسد، صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۳۰ میلیون تومان به مدیران خود پرداخت می‌کند.

بختیار گفت: ببینید اعضای هیات مدیره بانک سرمایه چه مقدار دریافت می‌کنند و پرداختی حقوق‌های کارکنان شرکت‌های زیرمجموعه این بانک چه مقدار حقوق می‌گیرند.

پرداخت حقوق‌های نامتعارف در بهزیستی و کمیته امداد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: شاهد هستیم در شرکت‌هایی همچون بهزستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره) یک مدیر در فلان شهرستان، دو برابر مدیری در‌‌ همان سطح در شهرستانی دیگر دریافت می‌کند. بنابراین باید سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی نیز مورد نظارت قرار گیرند.

بختیار در پایان تصریح کرد: باید توجه کنیم که در رسیدگی به این مشکلات با دقت و جدیت عمل شود و همگی به دور از اغراض سیاسی به دنبال حل مشکل باشیم.

کد خبر : ۳۹۰۱۳۳