خبرگزاری کار ایران

احمد توکلی:

دادستان از از آزادی رسانه‌ها بیشتر دفاع کند تا در مبارزه با فساد موفق باشد

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه آزادی هزینه دارد، از دادستان خواست تا با دفاع از آزادی رسانه‌ها، موجبات موفقیت خود در انجام وظیفه را فراهم کند.

به گزارش ایلنا احمد توکلی در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده توصیه‌هایی را به دادستان تهران برای دفاع بیشتر از آزادی رسانه‌ها برای مبارزه با فساد مطرح کرد.

متن یادداشت به این شرح است:

جناب آقای دادستان! 

آقای جعفری دولت‌آبادی دادستان محترم تهران روز چهارشنبه دوم تیرماه، در حاشیه بازدید از مرکز رسانه قوه قضائیه، در ارتباط با موضوع مبارزه با فساد اقتصادی، مواضع مهم، واقع‌بینانه و در عین حال امیدوارکننده‌ای گرفت که محتاج تبیین و نقد است. دادستان در موضوعات زیر توضیح داد و اعلام موضع کرد: 

۱. اولویت داشتن مبارزه با فساد برای قوه قضائیه

۲. ارزیابی از عملکرد قوه در این امر

۳. چگونگی پرداختن رسانه‌ها به موضوع فساد و مبارزه با آن

۴. مردمی شدن؛ راه نجات در مبارزه 

۵. نقش اعتماد متقابل مردم و قوه قضائیه در مبارزه با فساد

۶. اهمیت اقدامات پیشگیرانه 

۷. توجه به فساد یقه سفید‌ها و مسأله شفافیت

وقتی دادستان عمومی وانقلاب تهران رسما اعلام می‌کند که مبارزه با فساد اولویت قوه قضائیه است، امید منکوب کردن فساد سیستمی موجود برانگیخته می‌شود به ویژه آنکه در ارزیابی عملکرد قوه در این عرصه، بدون آنکه اغراق گویی کند به طور نسبی کارکرد را مثبت ارزیابی می‌کند که ارزیابی به حقی است. درعین حال ضمن یادآوری رسیدگی به موارد مهمی از حلقه‌های قدرت و ثروت در سال‌های اخیر که جای تشکر است، به سه چهار واقعیت که یا دشوارکننده مبارزه با فساد هستند یا کمک مورد انتظار را فراهم نمی‌سازند، اشاره می‌کند. 

کد خبر : ۳۸۳۸۹۴