خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

برای کنترل آسیب های فضای مجازی ستاد بحران تشکیل شود

دادستان کل کشور گفت: همانطور که برای آسیب های دیگر ستاد بحران تشکیل می شود باید برای آسیب های ناشی از فضای مجازی مخصوصا برای جوانان ستاد بحران تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، محمد جعفر منتظری عصر شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای قیام یوم الله ۱۵ خرداد ۴۲ با بیان اینکه کندی روند اینترنت ملی و سستی برخی مسئولان باعث تشدید آسیب های ناشی از فضای مجازی شده است افزود: حوادث زیادی از جمله حادثه اخیر ورامین و افزایش آمار طلاق و بزه های اجتماعی ناشی از تاثیرپذیری افراد از این فضا شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن برای انحراف جامعه اسلامی و جوانان متعهد کشور برنامه ریزی گسترده و هوشمندانه ای کرده است افزود: مسئولان کشور باید فضای استفاده جوانان و خانواده ها از این فضا را ایمن کرده و مقابل سواستفاده مفسدان اخلاقی بایستند.

منتظری با بیان اینکه شبکه های اجتماعی تلفن همراه و برخی نرم افزارهای ارتباطی آن بلای جان خانواده ها شده است افزود: دشمن امروز از طریق فضای مجازی ارزشهای دینی فردی و خانوادگی را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سالهاست که این خطر را احساس کرده و مساله شبیخون فرهنگی را عنوان کرده است و امروز شاهد هستیم که فضای مجازی چه بر سر فکر و سعادت جوانان کشور آورده است.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی افراد سودجو با اهداف طراحی شده از سوی دشمنان اقدام به ترویج ادیان و مذاهب انحرافی و دروغین می کنند افزود: این افراد با ارزشها و معارف دینی آحاد جامعه درافتاده و با ترویج این انحرافات به دنبال تخطئه فکری و عقیدتی جامعه اسلامی هستند.

وی انگلیس، آمریکا و اسرائیل را بزرگترین دشمنان ملت ایران خواند و گفت: دشمن همواره با استفاده از راه های جدید و اتاق فکری که برای این امر تشکیل داده به دنبال نفوذ بر ملت ایران و در اختیار گرفتن شئون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آنان است.

منتظری با بیان اینکه مردم باید آگاهانه راه های نفوذ را شناسایی کنند و دشمن شناسی و بصیرت خود را افزایش دهند افزود: رهبری معظم سالها پیش این نفوذ مخوف دشمنان را که در قالب های نرم طراحی شده است شناسایی کرده و نسبت به آن هشدارهای لازم را دادند.

وی تصریح کرد: دشمن فهمید که از راه های نظامی نمی تواند به کشور آسیب بزند برای همین به راه های نوین از جمله جنگ نرم روی آورده است.

منتظری همچنین با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ۴۲ گفت: شهدای ۱۵ خرداد پیش قراولان و پیشگامان مسیر نهضت اسلامی بودند و خون پاک این شهیدان مسیر انقلاب به سمت پیروزی را هموار کرد.

مراسم بزرگداشت شهدای قیام یوم الله ۱۵ خرداد ۴۲ عصر شنبه با حضور منتظری دادستان کل کشور، جمعی از مسئولان شهرستان ورامین و پاکدشت، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم بر مزار شهدای قیام ۱۵ خرداد برگزار شد و حضار در پایان مراسم بر سر مزار این شهدای گرانقدر حاضر شده و ضمن قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

کد خبر : ۳۷۷۵۸۳