خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در ستاد انتخابات:

گردش نیروها در کشور امر مبارکی است/ انتخابات سالم برگزار شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می کنم گردش نیروها در کشور امر مبارکی است و این که مردم بر اساس سلایق خود و نیاز کشور به نیروهای مختلف با فراست به دنبال این هستاند که افرادی که به دنبال خدمتاگذاری هستند را انتخاب میکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در وزارت کشور، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور در یک نشست خبری کوتاه ضمن عرض خسته نباشید به تمامی برگزار کنندگان دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: الحمدالله با تلاش همه مسئولان مخصوصاً وزارت کشور که از ابتدای کار نام نویسی تا امروز یک سره در حال تلاش بودند، انتخاباتی باشکوه و ارزشمند برگزار شد که می‌تواند برای کشور سرمایه ملی باشد و جا دارد به این دلیل وزیر کشور، رئیس ستاد انتخابات و دیگر همکارانشان «خسته نباشید» بگوییم.

او همچنین با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اعلام نتایج انتخابات، خاطرنشان کرد: همچنین می‌خواهم از همه شما عزیزان که تلاش کردید اخبار لحظه به لحظه به مردم برسد، تشکر کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کار بسیار خوبی سامان گرفت و در میانه کار انسان احساس می‌کرد که شاهد وقوع اتفاق بزرگی هستیم.

او ادامه داد: این کار بسیار ارزشمندی است که هم انتخاباتی سالم برگزار شد و هم انعکاس آن به خوبی انجام گرفت.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به بازدید خود از ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: امروز توفیق داشتم که تنها برای عرض خسته نباشید، خدمت دوستان برسم و امیدوارم این انتخابات موجب پیشرفت کشور باشد.

در ادامه لاریجانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره رئیس مجلس آینده از او سوال کرد، گفت: من رجال‌الغیب نیستم که بتوانم از امروز پیش‌بینی کنم، اما مسئله ارزشمند این است که مردم با حضور خود توانستند این انتخابات را به یک حماسه برزگ تبدیل کنند و خواهشم این است که این انتخابات را به یک کشمکش تبدیل نکنید.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران و تغییر دو سوم آرایش مجلس، یادآور شد: فکر می‌کنم گردش نیرو‌ها در کشور امر مبارکی است و اینکه مردم هستند که بر اساس سلایق خود و نیاز کشور به نیروهای مختلف اعتماد می‌کنند و با فراست به دنبال این هستند که افرادی که به دنبال خدمتگزاری هستند را انتخاب کنند.

او اضافه کرد: البته من هم اکنون محاسبه دقیقی از نتایج مجلس دهم ندارم، اما فکر می‌کنم یک بلوغ سیاسی هم در جامعه و هم در کاندیدا‌ها به وجود آمده که مسئله اصلی کشور که حل مشکلات اقتصادی کشور است را در اولویت قرار دادند؛ هر کسی وارد مجلس می‌شود، باید به دنبال حل مشکلات کشور باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر سابقه کار مجلس را دنبال کنید، می‌بینید که تقریباً در هر دوره حدود دوسوم نمایندگان تغییر می‌کنند و این تغییر، اتفاق جدیدی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اولویت‌های اصلی مجلس دهم، اعلام کرد: ابتدا باید اراده همگی معطوف به این شود که مسئله اصلی کشور چیست و سپس بر روی ارائه راه حل‌ها فکر کنند.

او ادامه داد: گر اقتصاد مقاومتی که توسط رهبری مورد تاکید قرار گرفته و همه نامزدهای مجلس نیز بر اهمیت آن تاکید داشتند، به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، می‌توانیم امیدوار باشیم که مسیر برای حل مشکلات کشور هموار شود.

لاریجانی تصریح کرد: خوشبختانه اولین دستور مجلس آینده هم قانون برنامه ششم خواهد بود، چراکه با وجود اینکه ما در مجلس نهم تلاش خواهیم کرد، اما بعید است که بتوانیم بر روی برنامه ششم کار کنیم و امیدواریم همگی در مجلس آینده در راستای پیشرفت کشور فعالیت کنیم.

کد خبر : ۳۵۱۴۰۷