خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مشهد:

دولت با جدیت برای خروج از رکود اقتصادی تلاش می کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۳۳۸

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به کاهش تورم در این دولت گفت: علیرغم کاهش شدید هر بشکه نفت تا مرز 27 دلار، دولت در مقابل مشکلات تسلیم نشده و نخواهد شد و برای خروج از رکود بسته های حمایتی و سیاستی مختلفی نیز در زمینه اشتغال ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام مجید انصاری در نخستین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان در مشهد گفت : دولت یازدهم پیوسته و با جدیت برای خروج از رکود اقتصادی تلاش می کند و در همین خصوص بسته های سیاستی مختلفی را ارائه کرده است که رشد منفی اقتصادی سه سال گذشته را از منفی 7/6درصد به یک درصد رشد مثبت با وجود کاهش قیمت نفت برساند .

وی با بیان اینکه دولت تدبیر امید با انبوهی از مشکلات و هزینه های جاری روبرو بوده و است افزود: هزینه های جاری دولت حدود 150 تا 160 هزار میلیارد تومان است و مجموع دیون موجود بر اساس آمار ارائه شده وزیر اقتصادی دولت معادل 500 هزار میلیارد تومان می باشد و علیرغم کاهش شدید هر بشکه نفت تا مرز 27 دلار در مقابل مشکلات تسلیم نشده و نخواهد شد و برای خروج از رکود بسته های حمایتی و سیاستی مختلفی نیز در زمینه اشتغال ارائه کرده است که بسیار ارزنده ولی ناکافی است .

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: دولت در حوزه ایجاد اشتغال بسته های سیاستی و حمایتی اتخاذ کرده است و با وجود اینکه ظرف 8 سال گذشته در زمینه اشتغال رشدی نداشته است باید تلاش کند امید را در دل جوانان این خاک و بوم بارور کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت ظرف سه سال گذشته سعی در جلوگیری از خونریزی شدید اقتصادی در کشور کرده است گفت : دولت یازدهم در طول این مدت توانسته است تورم 40 درصدی در شرایط اقتصادی کنونی را مهار و به 15 درصد برساند.

انصاری در ادامه در خصوص نقش اساتید بخصوص دانشگاه فرهنگیان در تربیت نسل آینده و سرمایه های انسانی کشور گفت: اساتید دانشگاه فرهنگیان پاسداران و نگهبانان نسل آینده تمدن و فرهنگ ایران و اسلام ناب محمدی هستند وبه همین جهت باید نقش محوری را در تعلیم و تربیت معلمان ایفا کنند.

وی افزود: امروزه دشمن تلاش می کند چهره اسلام و پیامبر را مخدوش کند و اسلام را با خشونت معرفی کند و این خشونت در واقع ریشه آموزشهای چند دهه گذشته جریانات تکفیری و وهابیت است .

وی با تاکید بر اینکه تقویت بنیه آموزشی جهان اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: وظیفه دفاع از پیامبر و قرآن بر عهده تمامی مسولین حوزه فرهنگ و آموزش دانشگاه هاست که در متبلور نمودن اندیشه جوانان تلاش کنند.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: دولت یازدهم در حالی که سخت ترین دوران اقتصاد ی تاریخ انقلاب را پشت سر می گذارد اهتمام ویژه ای در حوزه آموزش و پرورش داشته است و در برنامه ششم توسعه کشور درصدد ایجاد تمهیدات بهبود شرایط معیشتی حوزه آموزش و پرورش کشور بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز