خبرگزاری کار ایران

علی اکبر فرازی در گفت‌وگو با ایلنا:

کاسبان تحریم از رسیدگی به پرونده‌هایشان واهمه دارند

به گفته سفیر سابق ایران در رومانی این افراد نگرانند که بعد از توافق، دولت به سراغ افراد سودجویی برود که از آب گل آلود توافق، ماهی گرفته بودند و پرونده‌های مربوط به سوء استفاده‌های زمان تحریم را بازگشایی کند.

علی اکبر فرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، عنوان کرد: این انتظار وجود داشت که با نزدیک شدن به موسم توافق، دلواپسان ایران و آمریکا دوباره فعال شوند.

وی افزود: می‌توان دلواپسان را به سه دسته تقسیم کرد. گروه اول افرادی هستند که نگاه علمی و دانشگاهی به این موضوع دارند و اتفاقا خیلی‌ باادب و متانت انتقادات خود را مطرح می‌کنند و از جهت منافع ملی نسبت به مذاکرات حساس هستند. دولت باید به این دلواپسی احترام بگذارد و در فضای علمی و دانشگاهی دغدغه این افراد و پاسخ‌های مذاکره‌کنندگان تحلیل و بررسی شود.

فرازی دسته دوم دلواپسان را افرادی دانست که آرامش ایران و فضای جدید تعامل با کشورهای جهان، به منافع آنان آسیب می‌زند.

به گفته سفیر سابق ایران در رومانی این افراد نگرانند که بعد از توافق، دولت به سراغ افراد سودجویی برود که از آب گل‌آلود توافق، ماهی گرفته بودند و پرونده‌های مربوط به سوء استفاده‌های زمان تحریم را بازگشایی کند.

فرازی  دسته سوم را افرادی دانست که تحت تاثیر نیروهای دسته دوم قرار گرفته‌اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه دلواپسان گروه دوم برخی تریبون‌های رسمی را نیز در اختیار دارند، گفت: اگر رسانه‌ها بتوانند واقعیات را منعکس کنند، دسته سوم نیز تحت تاثیر غوغاسالاران قرار نخواهند گرفت.

سفیر سابق ایران در رومانی تاکید کرد: راه درست در این شرایط برای دیپلمات‌های ایران پیمودن همان مسیری است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تایید کرده‌اند و پشتوانه اقشار مختلف مردم را نیز در کنار خود دارد.

فرازی افزود: افرادی که بلندگو به دست دارند اگر به خیابان بیاید و استقبال مردم از مذاکره‌کنندگان را ببینند دیگر ادعاهای خود را به اسم مردم تکرار نخواهند کرد.

کد خبر : ۲۸۷۷۱۹