خبرگزاری کار ایران

فانی در پایان جلسه هیات دولت:

سیاسی شدن آموزش و پرورش را رد می‌کنم/تا آخر اسفند مطالبات فرهنگیان پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۷۱۹

وزیر آموزش و پرورش سیاسی شدن این وزارتخانه را رد کرد و گفت: با استعلامات وزارت اطلاعات انتصابات خود را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی در پایان جلسه هیات دولت در مورد لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: در شهریور ماه امسال  با حضور آقایان نوبخت و جهانگیری جلسه‌ای داشتیم و علی‌رغم مشکلات دولت پذیرفته شد که این لایحه تدوین شود.  معاون اول رئیس جمهور در بازگشایی مدارس یعنی اول مهر 93 نیز اعلام کرد که تا آخر سال این لایحه تقدیم مجلس خواهد شد.

وی افزود: انشاالله هفته آینده این لایحه را از دولت تقدیم مجلس می‌کنیم. با توجه به جو مجلس و علاقه نمایندگان به این لایحه پیش‌بینی می شود که مراحل مربوط به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان به سرعت طی شود وبعد از تصویب مجلس زمینه اجرای آن در دولت فراهم خواهد شد.

فانی در مورد بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش گفت: این طرح یک مجموعه شامل هفت برنامه بود که سال قبل ابلاغ شد و بازخورد آن را امسال گرفتیم با اصلاحاتی که در سال بعد دنبال خواهیم کرد بحث خرید آموزشی را که در لایحه بودجه 94 به تصویب نمایندگان رسید ادامه می‌دهیم. ضمن اینکه اجرای ماده 22 قانون خدمات کشوری  و آیین‌نامه مصوب در این رابطه در راستای اجرای دسته حمایتی بوده امیدواریم سال بعد با اصلاحاتی که در این دسته صورت می‌گیرد بتوانیم کار را به خوبی ادامه دهیم و در زمینه ارائه خدمات ‌آموزشی موفق باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد به نظر می‌رسد مدیران آموزش و پرورش بیشتر سیاسی هستند گفت: همه انتصاباتی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود با استعلام وزارت اطلاعات از طریق حراست آموزش و پرورش صورت گرفته و من این ادعا را که آموزش و پرورش سیاسی شده را رد می‌کنم چرا که ما با استعلامات وزارت اطلاعات انتصابات خود را انجام می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد پیگیری مطالبات فرهنگیان گفت: سال ۹۲ که دولت یازدهم مستقر شد؛ ما وزارت آموزش و پرورش را با بیش از ۴ هزار میلیارد تومان کسری تحویل گرفتیم، این کسری اعتبارات علیرغم کمک‌های سازمان مدیریت به سال ۹۳ منتقل شد و از امسال نیز بخشی از آن به سال ۹۴ انتقال خواهد یافت.

وی گفت: ما ۱۵ دی‌ماه طی جلسه‌ای با نوبخت به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطالبات فرهنگیان را اعلام کردیم و همانجا با محدودیت‌های اعتباری قرار‌هایی را گذاشتیم که خوشبختانه بخشی از این قرار‌ها تامین و به تناسب آن بخشی از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و امیدواریم تا آخر اسفند بخش دیگری از این مطالبات را بتوانیم؛ پرداخت کنیم.

فانی در مورد پیگیری وضعیت دانش‌آموزان شین‌آباد گفت: سال 93 دولت مصوبه‌ای داشت که طبق آن  آموزش دانش‌آموزان شین‌آباد با وزارت آموزش و پرورش و درمان آنها با وزارت بهداشت و خدمات بیمه‌شان از طریق وزارت تعاون دنبال می‌شود. این تقسیم کار و حمایت‌های دولت در خدمت رسانی به این دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد بانک سرمایه گفت: نزدیک به دو هفته است که مدیرعامل این بانک منصوب شده، سپرده‌هایی قبل از استقرار دولت یازدهم به برخی افراد پرداخت شده که ما در حال پیگیری آنها هستیم تا حق بانک گرفته شود.

وی با اشاره به اصل 15 قانون اساسی در مورد ترویج زبان‌های بومی و محلی گفت: مطالعاتی که در آموزش و پرورش صورت گرفته در حال انجام است و زمانی که نتیجه لازم استخراج شود آن را تقدیم رئیس جمهور خواهیم کرد. اجرای اصل 15 قانون اساسی از طریق مبادی قانونی  دنبال می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز