کد خبر: 205545 A

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

در مدارس مهارت‌های زیادی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که در این میان آموزش‌های مهارت‌های زندگی کمرنگ است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از فعالیت داوطلبانه روانشناسان امدادگر هنگام بروز بلایای طبیعی و بحران‌های مختلف برای انجام مداخلات روانشناختی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین سازمان نظام روانشناسی و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر لزوم آموزش روانشناختی به امدادگران اظهار کرد: در حادثه سقوط هواپیما امدادگران بودند که اجساد سوخته را جدا و بسته‌بندی می‌کردند که پس از حادثه دچار عوارض روحی و روانی شدند.

وی با بیان اینکه همکاری امداد و نجات با نظام روانشناسی از قبل شروع شده بود، گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه این همکاری‌ها رسمی می‌شود و ضمن فعالیت روانشناسان داوطلب با عنوان روانشناسان امدادگر، آموزش روانشناسی به امدادگران نیز صورت خواهد گرفت.

استفاده از فارغ‌التحصیلان با گرایش بحران به عنوان روانشناس امدادگر

در ادامه عباس علی‌الله یاری رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با اشاره به اینکه حمایت‌های روانشناختی یکی از حلقه‌های مفقوده در زمان بحران است، گفت: ضربه‌های روحی - روانی از دو روز پس از حادثه نمود پیدا می‌کند و گاهی تا ۱۰ سال ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در مدارس مهارت‌های زیادی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که در این میان آموزش‌های مهارت‌های زندگی کمرنگ است.

وی تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه بین سازمان نظام روانشناسی و سازمان امداد و نجات به امدادگران در زمینه افزایش مهارت‌های روانشناختی آموزش‌هایی ارائه می‌شود چرا که امدادگران در حد بالایی با استرس مواجه هستند.

به گفته الله‌یاری در فاز اول از روانشناسانی که با گرایش بحران دوره‌هایی را گذرانده اند، استفاده می کنیم.

استرس امداد و نجات دانش آموزان روانشناسی روحی و روانی سازمان امداد و نجات سقوط هواپیما مهارت های زندگی هلال احمر بحران
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر