کد خبر: 128753 A

از آب میوه‌های آماده کمتر استفاده کنید زیرا بیشتر شربت‌ها و آبمیوه‌های آماده حاوی مقادیر زیادی شکر افزوده است به همین دلیل مصرف زیاد آن‌ها باعثافزایش دریافت انرژی شده و فرد را مستعد اضافه وزن و چاقی می‌کند.

ایلنا: آبمیوه‌های طبیعی باید جایگزین آبمیوه‌های صنعتی شوند.

به گزارش ایلنا، مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: زیاده روی در مصرف نوشیدنی‌های شیرین مانند شربت‌ها و آبمیوه‌های صنعتی باعثتجمع مواد افزودنی و نگهدارنده در بدن می‌شود.

نسرین علیزاده افزود: در آبمیوه تازه آنزیم‌های مفید بسیار زیادی وجود دارد و خواص آبمیوه‌های طبیعی به تازه بودن آن وابسته است و باید پس از آب گیری، فوری میل شود.

وی بهترین زمان نوشیدن آب میوه را هنگام صبح یا نیم ساعت قبل از غذا اعلام کرد و گفت: مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آبمیوه در این شرایط بهتر جذب می‌شود.

وی تاکید کرد: از آب میوه‌های آماده کمتر استفاده کنید زیرا بیشتر شربت‌ها و آبمیوه‌های آماده حاوی مقادیر زیادی شکر افزوده است به همین دلیل مصرف زیاد آن‌ها باعثافزایش دریافت انرژی شده و فرد را مستعد اضافه وزن و چاقی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: آبمیوه‌های صنعتی که حاوی قند افزوده هستند ترکیب مضری برای سلامت دندان‌ها به شمار می‌رود و باعثتخریب و پوسیدگی بافت دندانی می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه برای کودکان زیر ۶ سال نوشیدن آبمیوه صنعتی توصیه نمی‌شود، گفت: مصرف زیاده از حد آب میوه طبیعی نیز در کودکان زیر ۲ سال باعثکاهش اشتهای آن‌ها برای مصرف مواد غذایی و شیر می‌شود.

وی افزود: آبمیوه مانده و کهنه شده تلخ و بدبو می‌شود و باید از مصرف آن به شدت پرهیز کنید زیرا سبب بیماری زایی و سوء هاضمه می‌شود.

مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در برنامه غذایی روزانه بهتر است از آبمیوه طبیعی و تازه که در منزل تهیه کرده‌اید استفاده و به جای شربت‌های صنعتی انواع خانگی آن را مصرف کنید.

انرژی برنامه غذایی تغذیه چاقی دانشگاه علوم پزشکی سلامت شکر شیر کودکان وزن
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر