کد خبر: 565669 A

استاندار قزوین تاکید کرد:

 

 

 

قزوین – خبرنگار اقتصاد مردم: استاندار قزوین گفت : باید آموزش مهارت‌های زندگی و سواد اجتماعی در مدارس را جدی بگیریم . به گزارش خبرنگار ما، عبدالمحمد زاهدی در همایش ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) که در اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد ، گفت : در مدارس مشاوره تحصیلی داریم ولی مشاوری که روان دانش آموزان را مورد توجه قرار دهد و آسیب‌های روانی و محیطی مربوط به این قشر را بررسی کند ، کمتر به چشم می‌خورد . زاهدی از امنیت روانی و رابطه عاطفی دانش آموز و معلم به عنوان یکی از عوامل یادگیری یاد کرد و گفت : وقتی چنین رابطه‌ای میان معلم و دانش آموز شکل بگیرد ، دانش آموز احساس می‌کند، معلم او را دوست دارد که این یک سرمایه بزرگ برای رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان است . وی در ادامه از دانش آموزان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی جامعه یاد کرد و گفت : این قشر برای آنکه آینده سازان خوبی برای کشور باشند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند . زاهدی اظهار کرد : متاسفانه در جامعه امروز به مهارت‌های زندگی و یادگیری سواد اجتماعی از جمله در دانش آموزان که نقش مهمی بر کاهش آسیب‌ها دارند ، کم توجهی شده است که این نقیصه را باید از میان برداریم.

 

پیامدهای آسیب‌های اجتماعی متوجه تمام جامعه است

 

استاندار قزوین پیامدهای آسیب‌های اجتماعی را متوجه همه افراد جامعه دانست و گفت : نباید در این خصوص بی‌توجه بود ، چرا که امروز آسیب‌های اجتماعی در مرحله‌ای قرار دارند که مقابله با آنها نیازمند عزم ملی و همگانی است . وقتی هر روز مهارت‌های زندگی به روز و پیچیده می‌شود باید ما نیز راه هماهنگی با آنها را بلد باشیم و خود را با شرایط جدید وفق دهیم . وی با بیان اینکه مسئولیت تربیت دانش آموزان تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست ، افزود : در این رابطه نه تنها خانواده بلکه در مجموع کل نظام و تمامی سازمان‌ها و نهادها باید همراه باشند. وی با اشاره به اینکه تربیت از خانواده آغاز می‌شود ، اضافه کرد : محصول تربیت فرد در خانواده، در اختیار مدرسه قرار می‌گیرد و اگر در خانواده تربیت خوبی شکل نگرفته باشد، کار زیادی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید . زاهدی افزود : کودکان ما از بدو تولد تا نوجوانی با چهار محیط آشنا می‌شوند که از خانواده شروع شده و در ادامه به مدرسه، جامعه و فضای مجازی و رسانه‌ای ختم می‌شود که این شرایط گاهی اوقات برای آنان گمراه کننده است و از بین گزینه‌ها به مواردی که برایشان جذاب‌تر باشد ، جذب می‌شوند . وی خاطر نشان کرد : امر و نهی خانواده و فضای سیاسی جامعه، نوجوانان ما را قانع نمی‌کند و آنها رفته رفته به سن بلوغ می‌رسند و نیازهای جدیدی در خود می‌بینند که برای ما تابو محسوب می‌شود . ما در خیلی اوقات پاسخ مناسبی به نوجوانان خود نمی دهیم و در دوران بلوغ آنها را سرگردان قرار داده و در نهایت در جوانی به سراغ چیزهایی می‌روند که به آنان آرامش می‌دهد.

 

خانواده دانش آموز دانش آموزان مدرسه نوجوانان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر