کد خبر: 448177 A

به گزارش ایلنا به نقل از عصر ایران، اگرچه کاهش کالری دریافتی برای کاهش وزن منطقی به نظر می‎رسد، اما رفتن به بستر خواب در شرایطی که گرسنه هستید می‎تواند آثار مختلفی بر افراد مختلف به همراه داشته باشد.

اختلال در خواب

رفتن به بستر خواب در شرایطی که شام نخورده‌اید و گرسنه هستید می‌تواند به خواب رفتن را با تاخیر مواجه سازد.

امکان افزایش وزن

بسیاری فکر می‌کنند با معده خالی به خواب رفتن می‌تواند در تحقق هدف کاهش وزن موثر باشد. اما در واقعیت، هرچه بیشتر احساس گرسنگی کنید، احتمال این که روز بعد غذای بیشتری مصرف کنید، بیشتر می‌شود.

از دست دادن توده عضلانی

انجام ورزش اگر قرار باشد شب‌ها گرسنه به خواب بروید سودی به همراه نخواهد داشت. مطالعات نشان داده‌اند که خوابیدن با معده خالی می‌تواند بدن را از مواد مغذی ضروری برای تبدیل پروتئین به عضله محروم سازد و بدن روند تجزیه عضلات برای کسب انرژی را آغاز کند.

افت انرژی

اگر با شکم گرسنه به خواب بروید اثر سطوح انرژی کاهش یافته می‌تواند باقی روز شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بداخلاق شدن

نتایج مطالعه انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه کمبریج نشان داد که سطوح هورمون سروتونین - هورمون تنظیم رفتار - هنگامی که فردی چیزی نمی‌خورد دچار نوسان می‌شود که این شرایط بر بخشی از مغز تاثیرگذار است که به کنترل خشم کمک می‌کند.

تنظیم ساعت مشخص برای غذا خوردن

وعده‌های غذایی منظم انرژی پایدار را برای بدن تامین می‌کنند و نرخ سوخت و ساز سالم را حفظ می‌کند.

برنامه غذایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر