کد خبر: 425135 A

ایلنا: حتما شما هم گاهی استرس و اضطراب را تجربه کرده اید.می‌توانید با افزایش اطلاعاتتان، خوردنی‌هایی پیدا کنید که هم در چنین موقعیت‌هایی نیازتان را برطرف کند، هم منابع غنی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از آرمان، حتما شما هم گاهی استرس و اضطراب را تجربه کرده اید. اکثر افراد در چنین موقعیت‌هایی خوراکی‌های شیرین مثل شیرینی و شکلات هوس می‌کنند. اما می‌توانید با افزایش اطلاعاتتان، خوردنی‌هایی پیدا کنید که هم در چنین موقعیت‌هایی نیازتان را برطرف کند، هم منابع غنی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها باشد. در ادامه لیستی از خوراکی‌های ضد استرس معرفی می‌شوند.

سبزیجات برگ سبز

کلم پیچ، کلم بروکلی و تمام سبزیجات برگ سبز سرشار از انواع ویتامین‌ها هستند. علاوه بر آن بسیاری از گیاهان عنصر پتاسیم هم در ساختار خود دارند. پتاسیم هم روی سلول‌های عصبی تاثیر خوبی دارد و هم باعث احساس آرامش می‌شود.

بوقلمون

مقادیر زیادی از یک اسیدآمینه به نام ال- تریپتوفان در گوشت این پرنده وجود دارد. ال-تریپتوفان سبب آزادسازی سروتونین از سلول‌های بدن می‌شود و سروتونین با تحریک سلول‌های مغزی باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود. در واقع به علت همین سروتونین است که اکثر افراد بعد از خوردن گوشت بوقلمون احساس آرامش شدید می‌کنند و حتی خیلی خسته و خواب آلود می‌شوند.

برگه زردآلو

این خوراکی بسیار پرطرفدار حاوی منیزیم است که یکی از عناصر قوی ضد استرس محسوب می‌شود. حتی بعضی مردم می‌گویند تجربه شخصی آن‌ها نشان داده که غذاهای پر منیزیم ضربان قلب را پایین می‌آورد و اثری آرامش بخش دارد. عنصر منیزیم در واقع نوعی شل کننده عضلانی است.

سویا

پروتئین، انواع ویتامین B، کلسیم و منیزیم همه یکجا در سویا یافت می‌شوند. این ماده غذایی پر منفعت را می‌توان به هر شکلی به رژیم غذایی روزانه اضافه کرد. مثلا مصرف شیر سویا، پنیر سویا (توفو) یا حتی خوردن آجیل سویا به عنوان میان وعده.

آب

نوشیدن آب کافی تکنیکی ساده اما کارآمد برای جلوگیری از استرس روزانه به حساب می‌آید. در ضمن کم آبی حتی در درجه‌های خفیف عملکرد سلول‌های عصبی را دچار مشکل کرده و باعث تشدید اضطراب و استرس می‌شود.

استرس برنامه غذایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر