کد خبر: 212780 A

برای اولین بار در استان زنجان صورت گرفت:

به زودی بازار زنجان شاهد حضور محصولات جدیدی در تولیدات صنایع دستی استان زنجان خواهد بود، اتمام فاز اول ۵محصول مسگری استان طی مطالعات کاربردی مطابق با شیوه تفکری حاکم بر طراحی اتمام یافته و به زودی در اختیار هنرمندان مسگری استان زنجان برای تولید انبوه قرار خواهد گرفت.

معاون صنایع دستی استان زنجان، گفت: شیوه معرفی فعالیت‌های مختلف امروزی که نقش بسزایی در سازمان هویتی هنرمندان رشته‌های صنایع دستی و ایجاد بازار‌های جدید خواهد شد در مرحله اول با ۵ محصول مسگری استان آغاز به کار نموده و در ادامه ضمن گسترش محصولات جدید مس به طراحی محصولات اصلی صنایع دستی استان از جمله چاقو، ملیله و چاروق خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محمود علی محمدی، امروز شنبه(۱۹مهر) در گفتگو با خبرنگارایلنا در زنجان با اعلام این خبر افزود: بی‌شک در ذهنیت ایرانی، هنر سنتی تصویری جامع و فراگیر دارد، به اندازه‌ای که به‌صورت بینشی درونی درآمده است و جزئی از فرهنگ انسان ایرانی به‌شمار می‌رود، به طبع آن هنرمندان مسگری با هنر خود و استفاده از قوه تخیل و خلاقیت و با ابزارهای مختلف دستی و ماشینی، دست به ساخت مصنوعاتی چون ظروف مسی می‌زند، معاونت صنایع دستی با علم به این موضوع با تعیین محورهای شاخص طراحی که به لحاظ اصول طراحی و زیبایی‌شناسی مشابه با ویژگی‌های بکار رفته در هنر ایرانی در راستای توسعه اقتصادی دست به پژوهش فرمی با لحاظ به مبانی و اصول طراحی محصول و ایجاد فرم‌هایی متناسب با ذائقه انسان امروز که شیوه تفکری حاکم بر طراحی می‌باشد پرداخت.

علی محمدی دراین زمینه اظهار کرد: این شیوه نگرش جدید نه تنها به عنوان وسیله ارتباطی بلکه به عنوان یک راهکار جدید، شیوه معرفی فعالیت‌های مختلف امروزی که نقش بسزایی در سازمان هویتی هنرمندان رشته‌های صنایع دستی و ایجاد بازار‌های جدید خواهد شد در مرحله اول با ۵ محصول مسگری استان آغاز به کار نموده و در ادامه ضمن گسترش محصولات جدید مس به طراحی محصولات اصلی صنایع دستی استان از جمله چاقو، ملیله و چاروق خواهد پرداخت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این پژوهش‌ها تلاش می‌شود بوسیله استخراج اصول و معیارهای حاکم بر طراحی محصول که نقش مهمی در رقابت اقتصادی بر عهده دارد، بهره گرفته و نیازهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… شهروند امروزی را مورد توجه قرار داده و، بسیار متفاوت با نگرش گذشته باشند. لذا این مسئله وجود دارد که می‌بایستی ضوابط و معیارهایی ارائه نمود که بدون تکرار عینی فرم، بیان کننده تداوم اصول طراحی به عنوان هویت ملی در این هنر باشد و بتواند با سبک‌های غربی مورد استفاده در محصولات که به شدت هویت ایران معاصر ما را تحت تأثیر قرار داده است مقابله کند.

معاون صنایع دستی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، از مزایای عمده این فرآیند‌ها در توسعه و رونق محصولات صنایع دستی به تحقق شاخص‌های دوازده گانه زیر تاکید کرد: کاهش هزینه تمام شده محصول در پروسه تولید - کاهش هزینه حمل و نقل – کاهش هزینه انبارداری - کاهش زمان تولید محصولات - افزایش ارزش افزوده محصولات - افزایش میزان تولید - افزایش کیفیت تولید - افزایش جنبه‌های انسان‌شناختی(ارگونومی) - افزایش جنبه هنری محصولات، فرم - تطبیق محصولات با سلیقه و نیاز‌های بازار هدف - تولید محصول بر پایه یافته‌های جدید علمی و پایبندی به مبانی تولید سنتی محصول - انجام جنبه تبلیغات موثر محصولات صنایع دستی - تعریف کاربری‌های جدید به منظور توسعه بازارخواهد بود.

استان زنجان ایران تبلیغات حمل و نقل خلاقیت رقابت زیبایی شاخص صنایع دستی کاهش هزینه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر