خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه پرستار در گفتگو با ایلنا:

پرستاران حضور در مراسم رسمی روز پرستار را تحریم می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۷۴

«انتظار ما این بود که تجمع پرستاران در مقابل نهاد ریاست جمهوری به صورت مستقیم توسط عالیترین مقام اجرایی کشور دیده شود و پیگیری‌های لازم در خصوص مطالبات به حق جامعه پرستاری از طریق این نهاد تصمیم گیر انجام شود تا بیش از این شاهد التهاب در فضای پرستاری نباشیم.»

دبیرکل خانه پرستار می‌گوید جامعه پرستاری کشور امسال در هیچ یک از برنامه‌های رسمی روز پرستار شرکت نخواهد کرد.

«محمد شریفی مقدم» عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با اعلام این خبر به ایلنا گفت: علی رغم گذشت بیش از یک ماه از تجمع گسترده پرستاران در شهرهای بزرگ کشور هنوز هیچ اقدام مثبتی از سوی دولت صورت نگرفته است.

دبیرکل خانه پرستار ضمن بیان این که «فرصت یک ماهه جامعه پرستاری برای پیگیری مطالبات به حقشان از طریق واحد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به پایان رسیده است»، گفت: در جریان تجمع قبلی پرستاران واحد ارتباط مردمی ریاست جمهوری معترض شده بود که چرا مطالبات‌تان را از طریق نامه نگاری و از راه حقوقی پیگیری نمی‌کنید و ما برای اینکه حقانیت مان را نشان دهیم یک ماه صبر کردیم تا واحد‌های ذیربط به وعده‌هایی که در ارتباط با پیگیری مطالبات داشتند عمل کنند اما با گذشت یک ماه نه تنها وعده‌های داده شده به انجام نرسید بلکه اقدامات اخیر وزارت بهداشت نشان می دهد به گونه ای دیگر قرار است حرفه ی پرستاری را با مشکلات جدی مواجه کنند.

وی به اجرای نظام «پرداخت مبتنی بر عملکرد» در سیستم درمانی کشور اشاره کرد و گفت: در حالیکه هنوز اصلی ترین خواسته‌های پرستاران محقق نشده، مسولین وزارت بهداشت طرح نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد را در دستور کار قرار داده‌اند که شیوهٔ اجرای آن ظلم مضاعف به جامعه پرستاری کشور است و پرستاران را از وظیفهٔ اصلی شان که مراقبت از بیمار است باز می‌دارد.

دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: ما آمادگی داریم در مجامع کار‌شناسی و تخصصی ناکارآمدی اجرای این طرح را به بحثبگذاریم.

شریفی مقدم تصریح کرد: پیگیری‌های مکرر و مستمر ما در واحد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نشان داده که هیچگونه پیشرفتی در پیگیری مطالبات جامعه پرستاری صورت نگرفته است. انتظار ما این بود که تجمع پرستاران در مقابل نهاد ریاست جمهوری به صورت مستقیم توسط عالیترین مقام اجرایی کشور دیده شود و پیگیری‌های لازم در خصوص مطالبات به حق جامعه پرستاری از طریق این نهاد تصمیم گیر انجام شود تا بیش از این شاهد التهاب در فضای پرستاری نباشیم.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد گزارش این تجمعات از طریق واحد ارتباطات مردمی، به سمع ریاست جمهوری نرسیده است. خواستهٔ جامعه پرستاری روشن است. ما خواستار برقراری عدالت همه جانبه در نظام سلامت هستیم و اصلیترین خواسته ما عدالت در پرداخت‌های میان پزشک و پرستار است.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات جامعه پرستاری و دبیر کل خانه پرستار در پایان با ذکر این مطلب که جامعه پرستاری همچنان پیگیر مطالبات خود خواهد بود، از عدم مشارکت پرستاران در مراسم روز پرستار در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل بی‌توجهی مسولین تصمیم گیر، کمیته پیگیری که در حال حاضر به صورت کشوری فعالیت می‌کند، تصمیم گرفت در گام اول در برنامه‌های متعددی که به مناسبت روز پرستار در ۵ اسفند برگزار می‌شود شرکت نکند.

گفتنی است،تجمع صنفی جامعه پرستاری۲۳ آذر ماه ۹۳ در اعتراض به اختلاف فاحش در پرداخت‌ها بین پزشک و پرستار در واحدهای درمانی کشور و همچنین عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت همزمان در بیش از ۵ استان کشور برگزار شد. پرستاران به اختلاف بیش از ۳۰۰ برابری دستمزد خود و پزشکان معترض‌اند. آن‌ها همچنین خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز