سرخط خبرها:
کد خبر: 199633 A

در گفتگو با یک کارشناس ارشد ایمنی:

«قوانین و مقرارت ایمنی که توسط واحد ایمنی(HSE) صادر می‌شود، گاهی اوقات به‌عنوان قوانین دست و پاگیر تلقی شده و در قسمت‌هایی از پروژ‌ه‌ها متصدیان بدون اجازه(پرمیت) واحد ایمنی کار را آغاز می‌کنند».

یک کارشناس ایمنی «صادر نشدن مجوزهای لازم» در پالایشگاه‌ها را دلیل عمده حوادثکاری از قبیل انفجار، خفگی با گاز و… در مجتمع‌های نفتی اعلام کرد.

«روزبه مشکین‌قلم» در همین‌باره به ایلنا گفت: پروژه‌های در حال ساخت آبستن حوادثاست و در هر یکی دو ماه شاهد این حوادثهستیم.

وی با اشاره به پروژه‌های نفتی که دارای چند کارفرما و چندین پیمانکار هستند، اظهار داشت: پروژه‌ها قبل از این‌که به بهره‌برداری برسند کل واحدها باید از داشتن مجوز ورود(پرمیت) آگاه باشند، زیرا خطرهای بالقوه زیادی برای ایجاد حوادثوجود دارد.

دبیر انجمن ایمنی شیراز با بیان این‌که قوانین و مقرارت ایمنی که توسط واحد ایمنی(HSE) صادر می‌شود، گاهی اوقات به‌عنوان قوانین دست و پاگیر تلقی شده و در قسمت‌هایی از پروژ‌ه‌ها متصدیان بدون اجازه(پرمیت) واحد ایمنی کار را آغاز می‌کنند.

مشکین‌قلم با تاکید بر این‌که در تمام پروژه‌ها شعار اصلی کارشناسان ایمنی پیشگیری - پیشگیری - پیشگیری است، ادامه داد: استفاده از کارگرانی که آموزش‌های قبلی به آنها داده نشده است و بی‌توجهی به مباحثایمنی همانگونه‌که در بالا اشاره شد، مانند تکه‌هایی جزئی در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک حادثه غیر قابل جبران در پروژه‌ را رقم می‌زند.

این کارشناس ارشد ایمنی با بیان این که پیشگیری بهتر از درمان حوادثاست، در خاتمه گفت: مانورهای آموزشی، تمرین در محیط‌های شبیه‌سازی شده هم برای کارگران و هم برای تیم اطفا حریق و حتی تیم پزشکی از آموزش‌های مهم پیشگیری از وقوع حوادثاست.

اظهارات این کارشناس ایمنی در حالی است، که پیشتر یکی از فعالان صنفی کارگری به ایلنا گفته بود:پیمانکاران به‌دلیل عقب ماندن از درصد پیشرفت پروژه‌های خود، از سوی کارفرما زیر فشار قرار گرفته و برای راه‌اندازی سریع خطوط لوله و اتمام پروژه از برخی نکات ایمنی چشم‌ می‌پوشند.

حوادث کار کارگران مناطق آزاد کارگران نفت، گاز و پتروشیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر