خبرگزاری کار ایران

حسین انتظامی در مراسم روز خبرنگار اعلام کرد:

لایحه نظام جامع رسانه‌ای سه ماه آینده به مجلس می‌رود

کد خبر : ۱۹۳۴۴۰

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی از ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ای در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی از ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ای در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حسین انتظامی ظهر امروز(۱۸ مرداد) در مراسم روز خبرنگار با اشاره به رویکرد دولت در برابر روزنامه‌نگاران گفت: رویکرد دولت این است که به جنبه‌های معنوی اهالی رسانه توجه کند زیرا ما معتقدیم تکریم خبرنگار این نیست که به او هدیه بدهند بلکه باید فضای کار اهالی مطبوعات بهتر شود و فضای کار مطبوعات باید با امنیت باشد.

وی از لزوم توجه به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات خبر داد و افزود: دولت باید در سال ۸۸ این قانون را مصوب و ابلاغ کرد اما هیچ وقت اراده‌ای برای اجرای آن در دولت ‌های بعد وجود نداشت زیرا در صورت اجرای این قانون دولت ملزم به پاسخگویی می شد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد این دولت به مطبوعات با دولت‌ قبل متفاوت است گفت: اینکه دولت امسال باید روز خبرنگار را بدون برگزاری برنامه‌ای پشت سر گذاشت و حتی برنامه‌ای که برگزار شد؛ توسط بخش خصوصی بود نشان از تغییر رویکرد دولت دارد.

انتظامی افزود: دولت خودش را رقیب بخش خصوصی نمی‌داند و هرگز مجوزی از سوی دولت برای خودش برای تاسیس یک رسانه صادر نمی‌شود و حتی می‌خواهد از برخی رسانه‌ها که در دست دولت است مالکیت زدایی کند.

وی افزود: دولت به دنبال آن نیست که رسانه‌ای اضافه کند و در سال گذشته نیز این مساله را نشان داده است.

انتظامی افزود: لایحه سازمان نظام صنفی و نظام جامع رسانه‌ای تا سه ماه آینده تقدیم مجلس می شود و در تدوین این لایحه از نظر صنوف استفاده می‌شود و هرگز این لایحه بدون در نظر گرفتن صنف به مجلس داده نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز