کد خبر: 115493 A

از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بخش توسعه زیرساخت‌های شبکه، شرکت ارتباطات سیار ایران و در بخش استفاده از تکنولوژی روز و طراحی شبکه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عملکرد بهتری داشته‌اند.

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارزیابی کیفیت عملکرد اپراتورهای تلفن‌ همراه نشان می‌دهد در مجموع میانگین کشوری شاخص‌های میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه(CSSR)، میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه(CDR) و میزان جابجائی موفق بین سلولهای شبکه حین مکالمه(OHSR) در شبکه همراه‌اول و ایرانسل در حد مطلوب است البته در بعضی از شهرها ضعفهایی وجود دارد.
به گزارش ایلنا، ‌ محمود واعظی ضمن بیان این مطلب افزود: در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه(CDR) وضعیت ایرانسل در همه استانها مطلوب بوده و وضعیت همراه‌اول در استانهای کرمانشاه و هرمزگان نامطلوب است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات در سطح شهر مرکز استان گفت: وضعیت میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه(CSSR) همراه‌اول در همه استانها مطلوب بوده و برای ایرانسل فقط در شهرکرد نامطلوب است و در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه(CDR) وضعیت ایرانسل در همه استانها مطلوب بوده و برای همراه‌اول فقط در شهر کرمانشاه نامطلوب است.

واعظی درباره وضعیت شاخص میزان جابجایی موفق بین سلولهای شبکه حین مکالمه(OHSR) در سطح شهر مرکز استان افزود: در این شاخص، وضعیت ایرانسل در همه مراکز استانها مطلوب بوده و برای همراه‌اول در شهرهای ایلام، تهران، سنندج، گرگان و ساری نامطلوب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بخش توسعه زیرساخت‌های شبکه، شرکت ارتباطات سیار ایران و در بخش استفاده از تکنولوژی روز و طراحی شبکه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عملکرد بهتری داشته‌اند.

ایران تلفن همراه شاخص شرکت ارتباطات سیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساری سنندج شهرکرد ایلام هرمزگان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر