کد خبر: 229678 A

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا:

به جز موضوع اخذ عوارضی، روش های دیگری برای جذب سرمایه گذار و پیمانکار بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد.

معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا با ورود بخش خصوصی به ساخت راه های روستایی احتمال اخذ عوارضی در این محورها وجود دارد، ‌ تاکید کرد: ‌ طبق قوانین و مقررات اخذ عوارضی در راه های روستایی غیر قانونی است.
سید حسین میرشفیع در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به ساخت راه های روستایی به منزله اخذ عوارضی از ترددکنندگان در این مسیر نیست، ‌ اظهار کرد: به جز موضوع اخذ عوارضی، روش های دیگری برای جذب سرمایه گذار و پیمانکار بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد.
وی با اشاره به راه هایی که سرمایه گذاری بر روی ساخت راه های روستایی را برای پیمانکاران اقتصادی می کند، ‌ گفت: درست است که طبق مقررات اخذ عوارضی در راه های روستایی غیر قانونی است اما برای ورود بخش خصوصی می توانیم امکاناتی را برای ساخت مجتمع های بین راهی در اختیار پیمانکاران قرار دهیم.
میرشفیع ادامه داد: ‌ واگذاری زمین های اطراف مسیر از دیگر راه های جذب سرمایه گذار در این حوزه است.
معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به روش دیگر که معمول تر است، گفت: روش دیگر این است که پروژه را از پیمانکار خریداری کنیم و هزینه آن را به صورت بلند مدت به پیمانکار می پردازیم.
وی ادامه داد: البته این مبلغ با یک سودی به پیمانکاران پرداخت می شود که برای تعیین نرخ ان سود قوانین و مقررات خاصی تعریف شده است و مجوزهای خاصی برای این موضوع وجود دارد.
میرشفیع در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون پروژه ای با این روش به مرحله اجرا رسیده است، ‌ اظهار کرد: از امسال با تمام پیمانکاران به همین صورت عمل کرده ایم و پیمانکاران هم پروژه را به همین روال انجام می دهند.

بخش خصوصی زمین سرمایه سرمایه گذاری قوانین و مقررات وزارت راه و شهرسازی راه روستایی اخذ عوارضی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر