کد خبر: 219036 A

معاون وزیر راه خبر داد؛

بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائم‌شهر به طول۱۸۷ کیلومتر تنها مسیر بزرگراهی اتصال استان‌های تهران به مازندران با مشخصات هندسی استاندارد است که تاکنون ۱۵۷ کیلومتر آن دو بانده شده و گلوگاه‌های ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت گفت: بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائم‌شهر به طول۱۸۷ کیلومتر تنها مسیر بزرگراهی اتصال استان‌های تهران به مازندران با مشخصات هندسی استاندارد است که تاکنون ۱۵۷ کیلومتر آن دو بانده شده و گلوگاه‌های ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌، علی نورزاد در بازدید از بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائم‌شهر ضمن با اهمیت خواندن مسیرهای منتهی به مناطق شمالی کشور به دلیل حجم بالای ترافیک و جاذبه های گردشگری آن اظهار داشت: این محور تنها محور ترانزیتی انتقال بار از استان مازندران و بندر امیرآباد به بخش‌های مرکزی کشور و تهران است که این مسأله بر اهمیت احداثبه موقع آن افزوده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این محور حدفاصل گدوک تا قائم‌شهر ۷۸ درصد است که تلاش می شود تا پایان سال به طور کامل بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از موانع اصلی احداثمسیر مذکور را ارزیابی مسیر در قطعات باقی مانده عنوان کرد و گفت: محدوده‌های قبل از پل سفید، بالازیرآب، سرخ کلا و شیرگاه از نمونه‌های اصلی محدوده‌های مورد نظر است که جمعه مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی مسیر مورد نیاز است.

نورزاد یادآور شد: تاکنون در این طرح ۳ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استان مازندران استاندارد بزرگراه ترافیک جاذبه های گردشگری حمل و نقل روابط عمومی شهر قائم کیلومتر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر