کد خبر: 205120 A

رییس کمیسیون حمل و نقل، ‌ ترانزیت و گمرک در گفت‌وگو با ایلنا: ‌‌‌

خودروهای فرسوده با واسطه از رده خارج می‌شوند که این هم هزینه از رده خارج شدن را افزایش می‌دهد و هم مدت زمان آن را.

رییس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و گمرک ایران با بیان اینکه خودروهای فرسود باید بدون واسطه از رده خارج شوند، گفت: ‌ در حال حاضر خودروهای فرسوده با واسطه از رده خارج می شوند که این هم هزینه از رده خارج شدن را افزایش می دهد و هم مدت زمان آن را.

مسعود خوانساری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به علمکرد مراکز اسقاط، ادامه داد: واگذاری مراکز اسقاط به بخش خصوصی پایان دلالی نبود.

وی با بیان اینکه از رده خارج شدن خودروهای اسقاطی و فرسود نیازی به مراکز اسقاط ندارد، گفت: مراکز اسقاط اگر تعطیل هم شوند، ‌ پروسه اسقاط در کشور انجام می شود. دولت به راحتی می تواتد با برگه معاینه فنی خودروهای فرسوده و اسقلط را از رده خارج کند منوط بر اینکه معاینه فنی خودروها در کشور جدی گرفته شود. البته اینکه برای هر خودرویی یک مدت زمان عملکرد و عمر تعریف شود نیاز مطالعه و بررسی دارد اما نشدنی هم نیست.

خوانساری درباره نسبت ورود خودروهای وارداتی و از رده خارج شدن خودروهای اسقاطی که در حال حاضر یک به یک است، گفت: این طور نیست که آمار خودروهای اسقاطی در کشورمان از آمار ورود خودروهایی خارجی کمتر باشد اما پروسه از رده خارج کردن اسقاطی ها آنقدر طولانی است که نسبت ۱ به ۶ ورود خودرو خارجی و از رده خارج کردن خودروی فرسوده را بهم می زند.

وی ادامه داد: ‌ اسقاط هر خودروی فرسوده یک ماه به طول می انجامد این در حالی است که ورود خودرو به کشور این پروسه پیچیده را ندارد بنابراین این نسبت در حال حاضر یک به یک شده است.

ایران بخش خصوصی حمل و نقل خودرو دولت گمرک معاینه فنی خارج رده اسقاط
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر