خبرگزاری کار ایران

با عدم تحقق وعده‌ها؛

آغاز موج دوم اعتراضات کارگران پتروشیمی فارابی/ فرماندار و نماینده بی‌تفاوت نباشند/ حیا کن، رها کن+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۰۱

کارگران شرکت پتروشیمی فارابی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مجدداً در خصوص پیگیری مطالبات خود، دست از کار کشیدند. کارگران خواهان برکناری سرپرست شرکت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، این کارگران در گفتگو با ایلنا گفتند: در ماه‌های گذشته، چهل روز اعتصاب کردیم و مطالبات خود را به گوش مسئولین رساندیم، آنان نیز قول تحقق خواسته‌های ما را دادند و به همین خاطر، دو هفته دست از اعتراض کشیدیم.

این کارگران در ادامه بیان داشتند: متأسفانه به ما وعده سر خرمن داده شده بود و به همین جهت مجدداً از 28 مهرماه تا کنون اعتصاب خود را آغاز کرده‌ایم و اینبار علاوه بر حقوق حقه‌ی خود، خواهان تغییر در مدیریت شرکت هم هستیم.

لازم به ذکر است کارگران قراردادیِ پتروشیمی فارابی، نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض دارند.

این کارگران می‌گویند: قرار بوده به‌زودی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا شود ولی هنوز زمان آن مشخص نیست و ما نمی‌دانیم تا چه زمان باید صبر کنیم.

آنان معتقدند در بسیاری از پتروشیمی‌ها، طرح طبقه‌بندی اجرایی می‌شود، و بیان می‌کنند: از تبعیض خسته‌ایم و از مدیران هلدینگ شستا و تاپیکو می‌خواهیم که هرچه زودتر فکری به حال ما بکنند.

به گفته‌ این کارگران، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در پتروشیمی‌ها، نص صریح قانون است و نباید در تمکین به آن، اهمال شود.

این کارگران گفتند: از فرماندار شهرستان ماهشهر و نماینده مجلس می خواهیم نسبت به مشکلات ما بی تفاوت نباشند و از حقوق ما دفاع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز