خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اعلام کرد:

پایداری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان در گرد و خاک ۱۲۰ برابر حد مجاز

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۰۸۲

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: علیرغم حجم بالای آلایندگی و گرد خاک شدید سه‌شنبه در شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت هیچگونه خروجی از مدار صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: شبکه خطوط و پست‌های شرکت برق منطقه ای در ۲۴ ساعت گذشته با وجود گرد و خاک چندین برابر حد مجاز، آلایندگی، بارش باران و رطوبت صبحگاهی پایدار بوده که این دستاورد بزرگی است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته همه تلاش شرکت بر این بوده که اگر وضعیتی مشابه بهمن ماه سال گذشته داشتیم شبکه در پایداری بماند، از همان روز اول تعویض مقره های سرامیکی به سیلیکونی و پوشش عایقی پست های برق (RTV) را در دستور کار قرار دادیم، در کنار این اقدامات با خرید ماشین آلات مدرن مقره شو به صورت مرتب و شبانه روزی شستشوی تجهیزات نیز صورت گرفته تا امروز شاهد چنین نتیجه ای باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اقدامات انجام شده در یک سال گذشته را مطابق استانداردهای روز دنیا دانست و افزود: هدف ما از انجام اقدامات صورت گرفته این بوده که خاموشی گسترده ای همانند سال گذشته در شبکه اتفاق نیفتد وگرنه خاموشی های جزئی و حداقلی با وجود بارش یک هفتگی گرد و خاک آن هم ۶۶ برابر حد مجاز و و انواع اقسام آلایندگی، باران ، رطوبت، مه و باد در شبکه طبیعی است، مهم این است که شبکه پایدار باشد و در کمترین زمان ممکن و با حداقل کارها اختلال های کوچک برطرف شود.

دشت بزرگ بیان کرد: تعویض مقره ها، RTV کردن و شستشوی تجهیزات کاری بسیار هزینه بر، طاقت فرسا و زمان بر بوده و به همین سادگی ها اتفاق نمی افتد و نیازمند داشتن شرایط خاصی است، یعنی برای اینکه بتوان همه شبکه استان را در یک سال به صورت کامل پایدار کرد باید علاوه بر تامین بودجه، باید تعداد خطوط و پست ها کم باشد و مساحت گسترده هم نداشته باشند و شرایط آب و هوایی نیز به نحوی باشد که بتوان خاموشی هایی را اعمال کرد تا این مراحل روی شبکه پیاده شود.

وی تصریح کرد: وقتی شرکت برق منطقه ای خوزستان اولین قدرت منصوبه در کشور، دومین تولید کشور، دومین مصرف انرژی و از نظر مساحت تحت پوشش هفتمین برق منطقه ای کشور است و همچنین هشت ماه از سال گرمای هوا و صنعتی بودن خوزستان اجازه خاموشی را نمی دهد، چگونه می توان این حجم از کار ایمن سازی را بر روی کل شبکه انجام داد؟

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان آنکه گرد و خاک ۶۰ درصد مساحت برق منطقه ای خوزستان را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: با همه این شرایط در یک سال گذشته پرسنل شرکت برق منطقه ای خوزستان به صورت فشرده نقاط آسیب زای شبکه را شناسایی کرده و نقاط ضعف را با اقدامات موجود برطرف کردند، نتیجه آن هم این روزها مشخص است و با وجود گرد غباری که در برخی از آمارها ۱۲۰ برابر حد مجاز اعلام شده و بعد از آن باران حداقلی همراه مه وجود داشت در شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت خروجی رخ نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز