خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی شهید بهشتی آبادان ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۸۰۴

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به دنبال ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی شهید بهشتی آبادان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا آموزنده اظهار داشت: در بازه زمانی نزدیک به 4 سالی که در دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور دارم به 80 درصد قول هایی که دادیم عمل کردیم.

وی اضافه کرد: بیمارستان حضرت زینب(س) اروند کنار بعد از 32 سال راه‌ اندازی شد و به دنبال افزایش امکانات و ارتقای خدمات در این مجموعه هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان بیان کرد: بیمارستان شهید بهشتی آبادان که پیش از این تنها اورژانس فعالی داشت امروز یک بیمارستان 120 تختخوابی با تمام امکانات است.

وی با اشاره به این مهم که بیمارستان شهید بهشتی آبادان با هزینه هنگفت بازسازی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ساخت بخش اورژانس جدید این بیمارستان آغاز شده است و به امید خدا تا 12 ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

آموزنده در همین خصوص اضافه کرد: این بال از بیمارستان شهید بهشتی آبادان تنها قسمتی از بیمارستان 350 تختخوابی‌ ای است که در آینده جایگزین بیمارستان فعلی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌ های خود از تکمیل بال شمالی بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان گفت و افزود: این بال از بیمارستان با حمایت منطقه آزاد اروند و وزیر بهداشت به صورت کامل بازسازی شد.

کلینیک‌ های 3 شهرستان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان خاطر نشان کرد: در خرمشهر تمام بخش‌ ها بازسازی شدند و 2 کلینیک زیبا و بزرگ نیز در این شهرستان و در شادگان مشغول به خدمات‌ رسانی هستند که هر کدام بالای 3 هزار متر هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: از محل طرح تحول از نظر تجهیزات پزشکی، مجموعه‌ های خود را به‌ روز کردیم.

 آموزنده به اضافه شدن بیش از 40 پزشک متخصص و فوق تخصص به دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال جاری اشاره کرد و افزود: امیدوار هستیم که بخشی از کار های دیگر ما مثل ساخت مرکز فوق تخصصی قلب خرمشهر را نیز در صورت تامین منابع تا 12ماه آینده به اتمام برسانیم؛ مرکزی که در منطقه بزرگترین است.

وی از اتمام فاز نخست ساخت بیمارستان شهید موسوی خرمشهر گفت و تصریح کرد: با افتتاح بیمارستان جدید طالقانی آبادان به دنبال آن هستیم تا به ازای هر 500 نفر یک تخت در منطقه داشته باشیم و این در حالی است که استاندارد در این حوزه؛ هر یک هزار نفر یک تخت است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان بیان کرد: به هر تقدیر در بحث نیروی متخصص غیر پزشک، با کمبود مواجه هستیم و باید پرستاران قابل توجهی را جذب کنیم.

وی اضافه کرد: جذب دانشجوی پرستار بومی را علیرغم مقاومت‌ ها اجرایی کردیم کما این که در 3 سال گذشته دانشجوی پزشکی بومی را در منطقه داریم؛ دانشجویی که باید 3 برابر دوره آموزش در منطقه حضور داشته باشد.  آموزنده با بیان این مهم که هنوز در بعضی از موضوعات با استاندارد ها فاصله داریم، افزود: به دنبال این هستیم که ماماها با گذراندن دوره‌‎ های کوتاه‌ مدت به خدمات پرستاری اضافه شوند و کمبود نیروی پرستارمان را با ارائه راهکار هایی برطرف کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طبق مصوبه‌ ای که داریم به غیر از نیروی متخصصی که در منطقه حضور نداشته باشد به هیچ عنوان نیروی غیر بومی را جذب نخواهیم کرد و تعریف ما از بومی همان تعریفی است که وزارت کشور به آن اشاره دارد.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در بحث بهداشت محیط بعضی موارد تحت پوشش محیط زیست و شهرداری است و باید با همکاری آن ها انجام شود.

وی اضافه کرد: موضوع بیمه سلامت به قوت خود باقی است و مراکز دولتی مکلف هستند که این بیمه را قبول کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان با تاکید بر این موضوع که بیمه سلامت شکست نخورده است، افزود: تا به این لحظه افزایش تعرفه نداشته‌ایم و دولت نیز در حال تلاش برای حفظ این بیمه است. «ملاک رضایت مردم است».

  آموزنده با بیان این جمله، عنوان کرد: از همکاران خود می‌خواهم که نظارت بر مطب‌ ها و مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را بیشتر کنند و خود من نیز همانند گذشته به صورت مستقیم به این موضوع ورود می‌کنم.

وی با اشاره به این موضوع که روز های دوشنبه روز های ملاقات عمومی با رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان است، افزود: در خصوص بیمارستان‌ ها و درمانگاه‌ های تامین اجتماعی ما فقط وظیفه نظارتی داریم و کاستی‌ ها در این فضا ها را اعلام کرده‌ایم و امیدوار هستیم که با تلاش مسئولان مرتبط این مشکلات مرتفع شود.

این مقام مسئول بهداشت و درمان جنوب غرب استان خوزستان ادامه داد: درمانگاه شهید شاملی را در کنار بیمارستان شهید بهشتی آبادان راه‌اندازی کردیم، درمانگاه‌ های ما در بیمارستان آیت‌اله طالقانی، شادگان و خرمشهر نیز به نحو مطلوبی در حال خدمات‌ رسانی به مردم عزیز هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه دانشگاه نیز بهترین‌ ها را جذب کردیم، بسیاری از نیرو های جذب‌ شده در بین 10 نفر اول بورد بودند و تمام تلاش‌ ما این است که فضای مناسبی را برای ارائه خدمات بهتر داشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان، بیان کرد: پروژه ساخت مرکز ام‌ آر‌ آی بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان آغاز شده است و امیدوار هستیم که تا 4 ماه آینده شاهد نصب دستگاه و راه ‌‎اندازی این مرکز باشیم و در خرمشهر نیز مرکز مشابهی را احداث خواهیم کرد.

وی همچنین به فعالیت مرکز طب هسته‌ای در آبادان اشاره کرد و افزود: این مرکز با تعرفه دولتی خدمات‌ رسانی می‌کند و باعث می‌شود که در این حوزه مراجعه به بیرون از منطقه را نداشته باشیم.

آموزنده در پایان با تاکید بر این موضوع که در فضای دولتی هیچ تعرفه خارج از عرفی نداریم، گفت: اگر تخلفی در این خصوص مشاهده شد، شهروندان می‌توانند موضوع را با سامانه 190 در میان بگذارند و مطمئن باشند که موضوع پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز