خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان از پروژه زندان آبادان

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۷۹۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان، به منظور بررسی وضعیت پیشرفیت فیزیکی و تخصیص اعتبار برای افتتاح فاز یک پروژه از زندان جدید آبادان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا پوستچی مدیرکل زندان های خوزستان در جلسه جمع بندی این بازدید با اشاره به قدمت ۸۰ ساله زندان آبادان، گفت: بافت اولیه این ندامتگاه جهت اجرای اقدامات تأمینی و تربیتی نبوده و با تغییرات فیزیکی به عنوان زندان استفاده شده است با توجه به سن بنا و قرار گرفتن در مرکز شهر و ایجاد مشکلات هم برای اجرای برنامه های زندانبانی و هم بواسطه پائین بودن ظرفیت نگهداری و بافت فرسوده آن پروژه زندان جدید از سال ۱۳۸۱ آغاز شد که به دلیل کمبود اعتبارات تا کنون بیش از ۱۵ سال زمان برده است.

وی افزود: با انتقال زندان آبادان به مکان جدید فضاهای نگهداری زندانیان استاندارد شده و زندانیان شهرستان آبادان، خرمشهر که در مرکز استان نیز نگهداری می شوند به این زندان انتقال داده می شوند که موجب کاهش رفت و آمد خانواده های آنان و کاهش رسیدگی قضایی توسط مسئولین قضایی می شود.

مدیر کل زندان های استان در پایان ادامه داد: برای تکمیل و افتتاح فاز اول که ظرفیت نگهداری ۵۰۰ نفر را دارا می باشد اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت اختصاص تا پایان سال، زندان آبادان را از مرکز شهر انتقال خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این نشست ضمن تشکر از تلاش مدیرکل زندان های استان به واسطه نگهداری اصولی زندانیان با اجرای برنامه های علم محور و همچنین ایجاد زیر ساخت های عمرانی در شرایط سخت مالی، گفت: مدیریت زندان های خوزستان در سال های اخیر کارهای خوبی را در راستای اجرای برنامه های زندانبانی در پیش گرفته که می توان به تمرکز  بر خارج کردن زندان ها از مرکز شهرها اشاره کرد که نمونه بارز آن انتقال زندان قدیمی کارون بوده است که می توان به جابجایی افسانه ای از آن تعبیر کرد.

حاجتی با اشاره به شرایط و وضعیت زندان آبادان گفت: زندانیان هم به عنوان عضوی از این جامعه محسوب می شوند که به دلیل ارتکاب جرم وارد زندان می شوند، باید شرایط محیطی برای نگهداری و اصلاح و تربیت آنان در شأن و منزلت انسانی و اسلامی باشد.

وی هدف از بازدید پروژه زندان آبادان را مشاهده اقدامات عمرانی صورت گرفته و هم فکری با مسئولان ارشد زندان های استان عنوان کرد و افزود: آمادگی داریم با برنامه ریزی مناسب و تخصیص اعتبارات این زندان را هر چه سریعتر از مرکز شهر  به مکان جدید انتقال دهیم.

گفتنی است در این بازدید، خیاط کارشناس بودجه اداره کل زندان ها در سازمان مدیریت، حمزه بروجنی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، اناری رئیس حفاظت اطلاعات و رمضانپور رئیس دفتر فنی و مهندسی اداره کل زندان های استان حضور داشتند، درخواست اعتبارات پیشنهادی جهت تکمیل فاز اول پروژه مورد موافقت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز